EMT ja Elion kasvatasid kiirelt internetiklientide arvu

Anne Oja 19. aprill 2011, 12:28

Eesti Telekomi tütarettevõtted EMT ja Elion kasvatasid 2011. aasta esimeses kvartalis jõudsalt nii mobiil- kui fiksinterneti lairibaühenduste kasutajate hulka.

Ka kogu EMT lepinguliste klientide arv kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 14 000 võrra, jõudes 502 000 tasemele. Võrreldes 2010. aasta esimese kvartaliga kasvas kõnekaardiklientide arv 10 tuhande võrra, ulatudes 289 000-ni, edastas EMT.

EMT kiire mobiilse interneti teenusepakettide kasutajate arv jätkas esimeses kvartalis jõudsat kasvu. Aastaga kasvas mobiilse lairiba kasutajate arv 24 000 võrra. Klientide järjest suureneva andmetarbimise vajaduse katmisele on suunatud ka suur osa EMT investeeringutest. EMT investeeris esimeses kvartalis 2,6 miljonit eurot, mis on 57% enam kui eelmisel aastal.

EMT jätkab eelmise aasta lõpus avatud 4G võrgu väljaehitamist ning suurima ja tihedaima 3,5G leviala arendamist Eestis, laiendades 3,5G võrku kõikjal maakondades. Esimese kvartali lõpuks on 3,5G võrguga täielikult kaetud Hiiumaa, Saaremaa, Pärnumaa, Läänemaa, Raplamaa, Viljandimaa ja suurem osa teiste maakondade territooriumitest. Aasta jooksul katab EMT terve Eesti territooriumi kiiret internetti võimaldava 3,5G võrguga ja jõuab 4G võrguga kõikidesse Eesti maakonnakeskustesse.

Uutest teenustest hakkas EMT aasta kolme esimese kuu jooksul pakkuma nutipakette, kus on komplekteeritud nutitelefon ja mobiilse interneti teenus. Oma soodsa hinna poolest on see leidnud kiire positiivse vastuvõtu klientide poolt. Üha enam kasvab ka nutitelefonide müük, ulatudes esimese kvartali lõpuks 39%-ni müüdud telefonide arvust. Üha soodsama hinnaga nutitelefonid on kättesaadavad üha suuremale hulgale kasutajatele.

EMT esimese kvartali oluliseks sündmuseks võib lugeda ka EMT poolt arendatud Mobiil-ID teenuse vahendusel toimunud maailma esimest m-hääletamist Riigikogu valimistel.

Elioni interneti püsiühenduse kasutajate arv kasvas kolme esimese kuu jooksul 1000 võrra, ulatudes kvartali lõpuks 192 700-ni. Sellega säilitas Elion oma turuosa Eesti interneti püsiühenduste turul, mis on hinnanguliselt 52%. Elionil oli digitelevisiooni kasutajate arv kasvas käesoleva aasta kolme esimese kuuga 3650 võrra, olles kvartali lõpuks 128 770. Elionist on Eesti suurim televisiooniteenuse pakkuja, omades üle 21% kogu televisiooniturust ning 38% kaabelleviturust.

Elion investeeris I kvartalil 7,5 miljonit eurot, mis on ligi neli korda enam kui 2010. aasta samal perioodil (2 miljonit eurot). Valdav osa I kvartali investeeringutest ehk 6,3 miljonit eurot suunati võrguarendusse eesmärgiga laiendada ülikiiret ja kvaliteetset ühendust võimaldavat valguskaablivõrku korrusmajadesse ja ärimajadesse. Samuti suunas ettevõte investeeringuid uute ärivaldkondade arendusse. I kvartalil oli tootearenduse fookuses koheselt turule tulev e-ostu teenus ning sügisel turule tulev Eestis ainulaadne terviklahendus, mis ühendab energia tarbimise ja jälgimise, kodu- ja videojälgimise ning erinevad kaugjuhitavad mugavusteenused. 

Eesti Telekomi tütarfirmad Elion Ettevõtted AS ja MicroLink Eesti AS sõlmisid 24. jaanuaril 2011 ühinemislepingu ning ettevõtete lõplik ühinemine toimus 31. märtsil. Ühinemise eesmärk on liita kahe ettevõtte tugevused – suur ärikliendibaas ja tipptasemel IT-lahendused, võtta üheskoos tervikvastutus klientide kommunikatsiooni- ja IT-lahenduste eest ning luua uusi IT-teenuseid, mis aitaksid Eesti ettevõtetel oma äris edukad olla.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. April 2011, 12:28
Otsi:

Ava täpsem otsing