Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pulgajäätise nimest sai kontserni kaubamärk

    Nööbile on särk ümber saanud, iseloomustas ASi Premia Foods juhatuse liige Kuldar Leis, kuidas pulgajäätisele antud nimest Premia on kasvanud kontserni kaubamärk.

    „Kui ettevõttel on olemas üks väga tugev kaubamärk, siis vaieldamatult on see ettevõttele väga kasulik,“ ütles Leis. „Tean, et omal ajal oli kaalumisel mitu varianti ja Premia asemel oli ka üks teine tugev kandidaat, aga õnneks ei läinud see läbi.“
    Täna 9 aastat tagasi ehk 23.04.2002 võttis ASi Tallinna Külmhoone tollane värske põhiomanik Kauno Pieno Centras esimese Baltikumi ettevõttena kõigis kolmes riigis kasutusele ühtse kaubamärgi Premia, mille väljatöötamine läks maksma 4 miljonit krooni.
    Leis jagas kaubamärgi arenguloo kolme perioodi. Esimene periood kestis veidi üle aasta, kui Premia võeti kasutusele pulgajäätiste nimena. „Kõigis kolmes Balti riigis tekkis pulgajäätiste sari ja sellele pandi suurelt peale Premia,“ selgitas Leis. „Aga sellel ei olnud tegu veel Premia logoga. Ehk siis Premia kaubamärgi loomisel mõeldi ainult pulgajäätiste sarjale.“
    Teine periood algas 2004. aasta, kui võeti kasutusele Premia logo ja see pandi peale praktiliselt kõikidele jäätistele, mida Baltikumis müüdi. „Ehk siis Premiast sai väike katuskaubamärk kõikidele jäätistele,“ täpsustas Leis. Kui seni toodeti jäätiseid Eestis ja Leedus, siis 2004. aastal Leedu tehas suleti ja sellest ajast valmistatakse Premia jäätiseid vaid Tallinnas.
    Kolmas etapp on kestnud viimased kolm aastat, kui Premiast on kujunenud kontserni kaubamärk. Leisi andmeil on Premia logo nüüd peal peaaegu kõigil Premia Foodsi üle 200 tootel ehk lisaks jäätistel ka sügavkülmutatud ja jahutatud toodetel, sealhulgas Soome eksporditavatel kalatoodetel
    „Kui Premia kaubamärk on tootel peal, siis sellega tahame me tarbijale näidata, et tegu on kindla kvaliteedi ja omadustega tootega,“ rõhutas Leis. „Kui tootel on meie märk peal, siis järelikult me ise seda toodet usaldame täielikult. Kuna kaubamärk sarnaneb ka meie firma nimega osaliselt, siis latti alla lasta ei saa.“
    Leisi hinnangul on Premia kaubamärgi tuntus kasvanud just viimase paari aastaga. „Esiteks on seda märki kandvate toodete ring laiaks läinud,“ loetles Leis põhjuseid. „Teiseks oleme firma nime muutnud – 2007. aasta mais sai Tallinna Külmhoonest kõigepealt Premia Tallinna Külmhoone ja alates 2009. aasta algusest kannab emaettevõte nime Premia Foods. Ja loomulikult on tuntusele kaasa aidanud börsile minek.“ Premia Foodsi aktsiatega saab börsil kaubelda alates 5.05.2010.
    Leisi sõnul on neil hulgaliselt ka teisi kaubamärke, mis alla on koondatud teatud tootegrupid. Näiteks Eesti turule mõeldud jäätised Väike Tom või sügavkülmutatud tooted Maahärra nime all. „Aga kõigil neil on peal ka Premia märk, mis iseloomustab meid kui kontserni,“ lisas Leis.
     
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taristufirma müüs osa ärist soomlastele
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.