Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Post tuleb Tallinna Börsile? Ootame pikisilmi!

    Äripäeva teada on riik Eesti Posti osas põhimõttelist otsust langetamas. Kuid kas see tähendab osaluse müümist mõnele rahvusvahelisele suurkontsernile, näiteks Soome riigile kuuluvale Itellale, või hoopis aktsiaemissiooni ja Tallinna Börsile tulekut?
    Äripäev pooldaks Eesti Posti aktsiaemissiooni. See annaks kodumaisele tarbijale motivatsiooni eelistada partnerina kodumaist börsifirmat. See annaks kodumaisele investorile võimaluse oma raha taas mõnda rahvaettevõttesse kasvama panna. On ju selgemast selgem, et Tallinna Börs kui selline on viimaste aastatega üsna õblukeseks kuivanud. Börsilt lahkujaid on olnud enam kui uustulnukaid. Samuti on selgemast selgem, et Eesti Post vajab muudatusi.
    Sest praegune Eesti Post pole ju tegelikult kuigi lihtsalt lahterdatav ettevõte. On ta klassikaline kirjakandefirma või hoopis logistikaettevõte? Oma põhitegevuselt teenib Eesti Post kahjumit, mullu 400 000 eurot. Eelmisel aastal langes nii kirjade ja pakkide kui ka perioodika ja pensionide kojukande maht. Maailm me ümber on muutumas, pea see aegki käes pole, kui viimanegi paberkiri internetti kolib. Ja nii kurb kui see ka pole, pole paberajalehtedegi tulevik kuigi roosiline.
    Seega on Eesti Postist täiesti loogiline uusi turge, uusi tegevusharusid otsida. Logistikast teenis Eesti Post mullu juba tervelt viiendiku oma aastakäibest. Siin on arenguruumi ning börsiletulek annaks ehk investeeringuteks vajaliku lisaraha. Seni on nad ju laienenud kinnisvara müügist saadud rahast.
    Laienenud on Eesti Post aga uljalt, pea sama uljalt kui me kodumaine energeetikagigant Eesti Energia. Keda samuti pikisilmi Tallinna Börsile oodatakse. Eesti Post on kolmandikuga osaline Kasahstani Elektronpostis. Eesti Post teatas eelmisel suvel, et katavad kogu Baltimaad pakiautomaatide võrgustikuga. On ju, vähemalt esmapilgul, sama võõristama panevad sihtriigid ja sama suurejoonelised plaanid nagu Eesti Energial?
    Samas, kogu Euroopa, kaasa arvatud Läti-Leedu postiturg avaneb juba 2013. aastal. Selles valguses on Eesti Posti praegune laienemisiha ju igati tervitatav. Ning nende investeeringuvajadused samuti mõistetavad. Raha on aga siinsamas Eestis täitsa olemas, Äripäev usub küll, et Eesti Posti emissioon märgitaks täis.
    Seepärast arvabki Äripäev, et mõlema nimetatud riigifirma arengule tuleks börsiletulek kasuks. Piltlikult öeldes on neil mõlemal siin koduturul igav hakanud, seepärast trügivadki mujale. Kuna uusvana IRLi-Reformierakonna valitsuskoalitsioon lubas oma värskes valitsusliidu programmis "kaaluda" ka valitud riigiettevõtete noteerimist börsil, siis arvamegi, et nüüd võiks sõnadelt tegudele asuda. Või vähemalt kaaluma hakata.
    Pealegi, börsiletulekuga kaasneks ka läbipaistvus. Kui Eesti Energia käitub juba ammu sama avalikult kui börsiettevõte, kuna nende suured laenuandjad on seda nõudnud, siis Eesti Post paistab küll praegu silma pigem läbipaistmatusega. Konkurendid (nii kirjakande- kui ka logistikaturult) spekuleerivad, et Eesti Posti hinnakujundus pole kuigi selge, nad vihjavad, et postifirma doteerib ühelt tegevusalalt teenitava rahaga teisi, kahjumlikke tegevusi. Ka nende kahtluseusside mahasurumiseks sobib börsiletulek kenasti. Seega - Eesti Post Tallinna Börsile!
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kes võidab 10 000 eurot? Selgusid Eduka Eesti parimad tööd Parimate seas ka minister ja mullune võitja!
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.