Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Elmari raadio juht kurdab kohatise reklaamiuputuse üle
Muidugi on raadiojaamale hea, kui raha sisse tuleb, aga programmi seisukohalt on vahel lausa see probleem, et reklaami on liiga palju, tunnistas OÜ Raadio Elmar peatoimetaja Owe Petersell.
„Oleme vaadanud, et vahel lähevad reklaamiblokid liiga pikaks – tahaks aga mängida rohkem muusikat, sest inimene kuulab raadiot ju ikkagi muusika, mitte reklaami pärast,“ lausus Petersell.
Tema kinnitusel on Elmari raadio kuulajale lihtsam reklaami müüa seepärast, et kuulaja on täiskasvanud inimene, kes otsustab rahaasjade üle ja kes on võimeline raha välja käima. „See on potentsiaalsetele reklaamijatele oluline argument,“ lisas Petersell.
Täna 13 aastat tagasi ehk 24.04.1998 sai Raadio Elmar kuulatavaks üle Eesti, sest muusikajaama omanikfirma AS Trio omandas Lauri Laubre raadiojaama Pluss B3 sagedused. Enne seda oli 1. detsembril 1997 eetrisse tulnud Elmari raadio kuuldav vaid Tallinnas.
„Me helistasime Tartust tihti pealinna tuttavatele ja uurisime, kas me oleme ikka eetris ja kuidas kuuldavus on,“ meenutas Petersell alguskuid, kui nad tegid raadiot, mida nad ise ei kuulnudki. Raadio Elmari toimetus on saateid teinud kogu aeg Tartust, praegu on meeskonnas 8 saatejuhti.
Peterselli sõnul mängis Elmari raadio algul lisaks eestikeelsele muusikale ka lääne vanemaid šlaagreid nagu näiteks ABBA, Boney M ja Baccara loomingut. „Tasapisi hakkas eesti lugude osa kasvama ja me avastasime, et see oli täitmata nišš – ükski teine jaam vaid eestikeelseid laule ei mänginud –, aga inimestele meeldib, et tuleb eestikeelset muusikat,“ rääkis Petersell.
Juba mõnda aega laseb Raadio Elmar aga lisaks eestikeelsetele lauludele eetrisse aeg-ajalt ka inglisekeelseid laule, mida esitavad Eesti artistid. „Põhjuseks oli Eurovisiooni võit – me seisime äkki probleemi ees, et me ei saagi Eesti võidulaulu mängida,“ täpsustas Petersell.
Tema kinnitusel hoiavad nad seda rida, et kui Eesti muusikas midagi toimub, siis peab sellest saama ka Elmari raadio kaudu teada. „Iga uus laul ei pruugi minna igapäevasesse listi, et see kogu aeg eetrist kõlama hakkab, aga kindlasti võtame me kõik vastu, mis meile tuuakse,“ ütles Petersell. „Ja võrreldes algusaegadega on pilt täiesti teistsugune. Siis toodi meile ehk mõne kuu tagant uus laul, nüüd pakuvad muusikud meile iga päev uusi laule. Eesti muusikat tehakse praegu kõvasti ja artistid üritavad meiega ühendust võtta.“
Kui kunagi oli Raadio Elmar mitu aastat järjepidevalt kõige kuulatavam jaam, siis nüüd võistleb ta esikolmikus peamiselt Vikerraadio ja Sky Plusiga. „Keskmine kuulaja, kellele me ennast suunitleme, on 35-50 aastane,“ iseloomustas Petersell kuulajaskonda. „Aga sinna juurde tuleb meie puhul ka vanem põlvkond, mida paljudel raadiojaamadel ei ole. Näiteks Sky Plusi kuulajad on pigem just noorem põlvkond.“