Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas jõuda tehinguni?

    Masu ajal valitsenud keeruline majanduslik õhkkond muutis kaupmehed küll valvsamaks, kuid ikkagi ei jõuta pahatihti tehinguteni. Ostja loobub sootuks, küsib mõtlemisaega või leiab parema pakkumise. Ehk protsess venib, kahandades seega päev-päevalt müügi-ostu kinnitamise võimalikkust. Kuidas käituda, et jõuda tehingu sõlmimiseni ja missuguseid meetodeid vältida?
    ASi Balteco turundusdirektor Merje Sein ütleb, et klientuur ootab müügiprotsessis kõige elementaarsemat - personaalset lähenemist. "Müügipersonal peab tundma müüdavat toodet väga hästi, olema kliendi suhtes tähelepanelik, paindlik ja tasemel. Ehk müüja selgitab välja kliendi täpsed vajadused ja oskab anda ka professionaalset nõu, tehes korrektse pakkumise ja selgitades detailselt," sõnas Sein. Oluline on ka pakkumise väljastamise järgselt kundega ühendust võtta, küsides eelnevalt selleks luba.
    "Oluline on oma lubadustes täpne olla ja ka ajast kinni pidada. Uurida, juhul kui klient on kahtleval seisukohal, millest see tuleneb, ning leida aktiivselt loomingulisi ja sobivaid lahendusi," rääkis Sein.
    Eesti Post on spetsialiseerunud personaalsele müügile. ASi Eesti Post kommunikatsioonijuht Inge Suder kinnitab, et müük on pidev protsess, mille käigus selgitatakse välja nii olemasolevate kui ka uute klientide teenustega seonduvad vajadused ning leitakse lahendused nende realiseerimiseks.
    Kuigi suur- ja äriklientidega suhtleb kliendihaldur, on tegelikult kõik ettevõtte töötajad maine kujundajaks ehk müügipersonaliks, mistõttu ka kliendikohtumistele panustatakse arvestatavalt.
    ASi Ajakirjade Kirjastus turundusdirektor Jaanika Käärst peab samuti hea müügi alustalaks kliendi vajaduste väljaselgitamist. "Kuula väga hoolikalt, mida klient soovib, vajadusel esita täpsustavaid küsimusi - nii näitad enda huvi võimaliku parima tulemuse saavutamiseks, ja professionaalsust," loetles Käärst oluliseimaid punkte. Kindlasti soovitab Käärst välja selgitada ostja eelarve, et saaks pakkuda alternatiive juhul, kui tehing finantsiliselt piiridesse ei mahu. Tajudes ja nähes kunde potentsiaali, võiks vastavalt võimalustele pakkuda boonuseid, sümboolseid kingitusi või lubada suuremaid allahindluseid tulevastelt ostudelt.
    Müügimees peab mõistma ostja vajadusi, mitte ainult müüma. Müügimees peab mõistma partneri soove absoluutselt õigesti. "Kui müügimees mõistab ostja vajadusi ja ega ole keskendunud ainult toote või enda müümisele, on tehingu sõlmimise efektiivsus palju suurem. Kahepoolseid huve arvestaval müügimehel on valdavalt rohkem šansse jõuda lepinguni ning ka mõlemaid osapooli rahuldava tulemuseni," rääkis ehitusvahte tootva Krimelte OÜ ekspordijuht Jüri Käosaar.
    Puidutöötlemisettevõtte Viisnurk ASi müügidirektor Anu Krimm peab ülioluliseks müügiläbirääkimiste eeltööd. "Kaubandusse minevate toodete puhul tuleb kindlasti läheneda kliendile eelnevalt läbimõeldud marketingistrateegiaga. Kõigepealt peab olema teada eesmärk, mida soovime saavutada, aga eesmärki ei saavuta, kui meil puudub arusaam plaanist, konkreetsetest tegevustest, mida teeme, et seda plaani saavutada," ütles Krimm.
    Edasiviivaks jõuks on ka tagasisideuuring, millest saab infot osutatud teenuse ja teeninduse kvaliteedi kohta, mille põhjal on võimalik vajadusel viia ellu muudatused, lisas Suder.
    Kindla tehingu plaanis peaks järgima eelpool nimetatud kitsaskohti ja vältima vastupidist tegevust. Käärst on kindel, et "surnuks rääkiv" ja ebameeldivaid emotsioone loov müügimees teistkordselt müügiprotsessini ei jõua.
    Kui müügiinimene ei saa vastaspoolelt küsimustele vastuseid, olgu kas või eitavaid, võib protsessi juba ebaõnnestunuks lugeda, on Sein veendunud.
    Krimm lisab Viisnurga kogemuse varal, et ka turu-uuringuteta on keeruline, kui mitte võimatu müügilepingute sõlmimiseni jõuda.
    Kalleid impulssoste enam ei tehta. "Meie jaoks on pigem küsimus selles, kuidas müüa muudes regioonides, kus ehitus- ja remonditraditsioonid on erinevad. Siinkohal aitab kindlasti eelkõige sihtturu põhjalik tundmine, kuna erinevatel turgudel müüme ja rõhutame me toote erinevaid omadusi," rääkis Käosaar.
    Käosaar tunnistas, et pelgalt heast tootest ja professionaalsest müügimehest jääb väheseks, oluline on ka usaldusväärsus omanikeringis. "Müügiläbirääkimistes ei ole müügimees mitte enda või toote müüja, vaid pigem tehase või tarnijapoolne usaldusisik."
    Missugused on klientide otsustusmallid praegu? Kindlasti on inimesed erinevad, kuid kitsad ajad sunnivad hetkeajendil sooritatud ostude vajalikkuse üle juurdlema.
    Balteco näitel räägib Sein, et uisapäisa luksus- ja kestvuskaupu ei osteta. "Ost on kliendil läbi mõeldud ja kaalutletud ja eks siinkohal sõltub edasine juba konkreetselt kliendi vajadustest. Küsimus on, kas ta soovib endale kvaliteetset toodet või mitte ja sealt edasi sõltub juba hinnaklassi valik," rääkis ta.
    Nii-öelda impulssostuvajadusi täidetakse peamiselt ikkagi pudi-padi soetades, täites ühtlasi emotsionaalseid ostlemisvajadusi.
    Pidevalt häid hinnapakkumisi tehes tuleb arvestada ka võimalike tagajärgedega. "Kuldset reeglit ehk siis ühest käitumismudelit ma välja ei tooks, sest inimesed on erinevad ja erinevate soovide ning vajadustega, lisas Käärst, hoiatades, et kundele vastu tulles ja tõeliselt "head pakkumist" tehes peab arvestama võimalike tagajärgedega.
    Superhindu ehk peaaegu vahendustasuta maksumust loodab ostja võib-olla ka järgmisel korral.
    Ei tohi endale auku kaevata ja kliente liiga hellitada, õigemini on vajalik põhjalik teavitustöö, leiab Sein. "Nii mõnigi klient käib ja kaupleb igal pool allahindlusi, kuid ühel hetkel saabub piir, kust müüjal pole enam mõistlik üle astuda. Igal tootel on oma hind ja tootja-müüja on teinud kulutusi ning ka klient peab sellest aru saama," rääkis Sein.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Kui “info ei liigu” ehk miks õppida juhina arenemiseks kommunikatsiooni
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.
“Info ei liigu!” Kõik juhid on seda etteheidet kuulnud, see kõlab refräänina igas organisatsioonis. Juhina oli selle kuulmine frustreeriv, kommunikatsiooniteadlasena pakub see samas ka natuke nalja. Mis asi on info? Nähtavasti see, mis kunagi piisavalt ei liigu.