Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euroopa kipub sigarettide kaubamärkide kallale
Euroopa Komisjon võib lähiaastail nõuda ühevärviliste ja logodeta sigaretipakendite kasutuselevõttu, misjärel satuvad ilmselt löögi alla teistegi reklaamipiirangutega toodete ja teenuste kaubamärgid.
Standardiseeritud pakend ühtlustaks tubakatoodete väljanägemise. Sigaretitootjad saaksid etteantud värvi, suuruse ja kujuga pakendile trükkida ainult sõnast koosneva kaubamärgi ja toote nime, koguse, terviseohuhoiatused ja muu kohustusliku informatsiooni.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja sotsiaalministeeriumi andmetel analüüsib Euroopa Komisjon praegu tubakatoodete direktiivi avaliku konsultatsiooni tulemusi. Alles siis, kui eelnõu on juba valmis, saadetakse standardiseeritud pakendi idee liikmesriikidele arvamuse kujundamiseks.
Eesti patendivolinikud ja reklaamiagentuurid on nn valge pakendi pärast tõsiselt mures, sest kardavad kaubamärgikeelu laienemist teistesse valdkondadesse, eeskätt alkoholile, ravimitele ja pangateenustele.
Lähemalt loe tänasest Äripäevast või päevapiletiga. Päevapileti saad osta
siit.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.