Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BMW on saavutanud elu parima vormi
Veel kunagi varem enda 95aastase ajaloo jooksul pole Bayerische Motoren Werke AG teeninud ühe auto kohta nii suurt kasumit kui läinud kvartalis. Maailma suurim luksusautode tootja on konkurentidele kohta kätte näitamas.
Omaette liigas. Saksa autotootja esimese kvartali tegevuskasumi marginaal tõusis aastataguselt 2,7%-lt 11,9%-le. Keskmiselt teeniti ühe auto pealt 4462 eurot kasumit, samas kui Daimleri ja Volkswageni numbrid olid vastavalt 4145 ning 2981 eurot. Firma pole veel kunagi varem teeninud nii suurt kasumit ühe auto kohta.
"Praegu paistab, et BMW tegutseb omaette liigas," ütles Bloombergile Credit Suisse'i analüütik Arndt Ellinghorst, kes soovitab firma aktsiaid osta.
BMW puhaskasum peaaegu neljakordistus 1,21 miljardi euroni. Käive kasvas firmal 29%, 16 miljardi euroni. Firma 5. seeria mudelite müük enam kui kahekordistus 85 400 mudelini ning X3 müük kasvas 94% võrra.
Tulevik senisest kindlam. "Me oleme genereerinud rekordilise kasumi ja müünud rohkem autosid, kui eales varem esimeses kvartalis," ütles firma finantsjuht Friedrich Eichiner. "Grupp on aastases lõikes ilusti liikumas uute käibe- ja kasumirekordite suunas."
Ent Eichiner hoiab tuleviku osas pea külmana, sest aasta teises pooles ei pruugi enam numbrid nii ilusad olla. Põhjus peitub kõrgemas võrdlusbaasis ning uute mudelite (1. seeria ja Mini kupee) turutoomisega kaasnevad suuremad kulud.
Kuid BMW tulevikku tasub uskuda. Firma on loonud eraldi elektriautode seeria sarnaselt Apple'ile algustähega "i". 2013. aastal jõuab esimene BMW elektriauto i3 turule ning rikkamatele klientidele hakatakse tootma i8 nime all uut superautot.
Firma suured arenduskulud on selgelt ära tasumas, kuid aktsia paistab hetkel ostmiseks veel liiga kallis. Korrektsioon, mis viiks hinna 50 euroni või allapoole oleks suurepärane ostukoht.