EMT müügisüsteem mõõdab täpselt, aga lihtsalt

Annika Matson, Anne Oja 05. mai 2011, 14:11

EMT klienditoe osakonna juhataja Martin Lips rääkis Äripäeva müügikonverentsil, et müüki tuleb mõõta täpselt, aga lihtsalt.

Enne 2008. aasta lõppu oli müük EMTs tegevus, mida tegi enamik, aga 2008. aasta lõpus oli selge, et nii enam edasi minna ei saa. "Tuleb teha väga täpselt mõõdetav süsteem, sest 2009. aasta tuleb raske numbriliikuvuse tõttu ja kuna inimesed vaatavad väga selgelt oma rahakotti," möönis Lips.

"Ja meil on kallis maine," lisas ta. Tuli leida selline süsteem, mis paneks kõik inimesed müüma. Vana süsteem ei toetanud ka suurte fookustoodete müüdavust. "2008. aasta lõpus tulid targad inimesed kokku oma majas ja panid pead tööle. Tahtsime, et kõik kanalid oleksid lihtsasti võrreldavad. Ja meil ei ole aega, et raha käsitsi kokku lugeda. See pidi olema nii lihtne kui võimalik ja arusaadav absoluutselt kõigile," rääkis Lips. Mõeldi välja, et igaüks peab koguma müügipunkte ja liikuma nendega eesmärgi poole. Kõige olulisem teenus ettevõtte jaoks annab kõige rohkem punkte. Ja mõned teenused ei kuulugi süsteemi. Väga suure muutusena toodi sisse miinimumnorm, ilma selle täitmiseta töötaja müügiboonust ei saa.

Müügitasudel lage ei sätestatud. Aga hakkasid tulema välja erisused piirkondade vahel. Näiteks Rocca al Mare keskuses üksi müüakse rohkem kui Valgas kokku. Piirkondlikud erisused tõime siis ka sisse ja nüüd on Tallinnas üks norm ja Valgas teine norm. Arvestatakse kontaktide hulka piirkonnas.

Paar EMT toodet valiti välja, mis olid üliolulised EMT tuleviku tarbeks, et kõik seda siis ka müüks. Valiti välja kaks fookusteenust.

"Me jälgime netoeesmärki kuupõhiselt. See tähendab, et hindame ka seda, kas klient kasutab mahamüüdud teenust pikaajaliselt, mitte näiteks ainult kuu esimesel kümnel päeval ja siis tühistab selle," lisas ta.

Vormistusi soovime EMTs eelistatavalt saada ettevõtte e-teeninduse kanalites, see on firma jaoks kõige soodsam kanal. Müüja saab boonuspunkte ka selle eest, kui ta müüb kliendile maha ettevõtte e-teeninduse kanalis.

Lips lisas, et nad täiendavad süsteemi pidevalt vastavalt kasutajate argumenteeritud põhjendustele.

Konkurendi Tele2 äriklientuuri ja sisuteenuste direktor Andres Jõesaar rääkis konverentsil, et ka nemad on sarnast süsteemi oma ettevõttes rakendamas. Ka neil on firmas fookuses teatud tooted, mis on tähtsamad kui teised, ning need saavad vastavalt ka süsteemi sisse viidud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. May 2011, 18:16
Otsi:

Ava täpsem otsing