Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Cherry ühineb leedukatega

Katre Pilvinski 09. mai 2011, 06:15

Cherry Media ühineb Leedu firmadega Beta.lt ning Dealcraft ning lubab käibe poolest Baltikumi suurimaks internetifirmaks kasvada.

"Praegu me ühineme Leedus sama valdkonna olulisima tegutseva ettevõttega. Sisuliselt on seal kaks ettevõtet ehk kaks saiti Beta.lt ja Grupinis.lt, mille looja on Dealcraft, aga neil on ühised omanikud," sõnas Cherry Media juhatuse liige Andres Susi.

"Ühinemine toimub aktsiate vahetuse kaudu, see on rahavaba tehing. Cherry Media omandab 100% mõlemast ettevõttest Leedus ja leedukad saavad vastu Cherry Media osasid ehk Cherry Media osanike struktuur muutub," selgitas Susi. Seda aga, kui suure osaluse Leedu firma saab, ei avaldata.

Susi: oleme üks suuremaid ettevõtteid. Väidet, et Cherry ja Leedu turuliidrite ühinemisel sündis Baltimaade juhtivaid internetiettevõtteid, põhjendab Susi käibega. "Kui me vaatame erinevate Balti riikides töötavate internetiettevõtete käibeid, siis selle alusel me julgeme väita, et me oleme üks suuremaid ettevõtteid oma ca miljoni eurose kuu brutokäibega. Neid numbreid võrreldes me oleme käibe poolest suuremad kui Delfi Baltimaades."

"Muidugi on küsimus, et mida võrrelda. Me oleme natuke erinevates ärides ning kui Delfi müüb reklaame, siis meie sisuliselt vahendame ettevõtete raha. Kuid kui me võrdleme brutokäibeid, siis me oleme suuremad. Mujal maailmas loetakse seda käibeks ja kui võrrelda, siis tuleks nii võrrelda," lausus Susi.

Cherry Media põhiinvestor ja juhatuse liige Allan Martinson usub, et lähikuudel saab Baltimaades kindlasti miljonieurone kuu käibe piir ületatud. "Cherryl võiks aasta pärast olla ca 50% suurem käive," lisas ta.

Martinson: suured meediagrupid on hea võimaluse maha maganud. Martinson tõdes, et Cherry on investeeringute mõttes üsna vähe raha tõstnud. "See summa on umbes 100 000 - 200 000 euro vahel. Praktiliselt kõik need saidid on alustanud nullist ning higi ja verepisarad on peamine investeering olnud."

Investor märkis, et ta ei tea ühtegi suurt meediafirmat, kes oleks midagi sarnast teinud ja edu saavutanud. "Eestis on kaks suurt meediagruppi Eesti Meedia ja Ekspress Grupp, kumbki neist ei ole veel selle laeva peale astunud. Nad ei ole õigel hetkel ära tabanud, et see on kohutavalt kiire tõusujoonega uus asi. Algul tundub mõttetu ja arusaamatu, kuid see ongi andnud võimaluse."

Martinson usub, et Cherry on kindlasti kõigile asjaosalistele hea investeering olnud. "Ma arvan, et emotsionaalses mõttes on Cherry väga kihvt firma - asi särtsub. Siin on noor tiim, kes tuleb hommikul tööle selle pärast, et kihvt on, ega taha õhtul ära minna," põhjendas ta enda panust firmasse. "Praegu pole veel plaanis dividende võtta, praegu tuleb raha panna veel arendusse," lisas ta.

Kuid Martinson lubas, et Cherry poolt tuleb kindlasti veel uudiseid.

Sotsiaalse ostukeskkonna äri on konkursitihe

Toomas Truuverk, Äripäeva peadirektori asetäitja:

Cherry on oma mudeli poolest huvitav ettevõte ning on kahtlemata head äri teinud. Kui nad leedukatega ühinevad, siis nad saavad kindlasti mingi suurusest tuleneva võidu. Kõrvaltseisja pilguga hinnates võib öelda, et sotsiaalse ostukeskkonna äri on äärmiselt konkurentsitihe. Eestis on sama ärimudelit rakendavaid tegijaid paarikümne ringis ning laias maailmas on näited, kellega võrreldes on Cherry ikka väga väike. Ei ole mõeldav, et nad laieneksid näiteks Saksamaale või Prantsusmaale, nende võimalused on lokaalsed. Imestama paneb see, et Cherry võrdleb ennast Delfiga. Ma soovitaksin kriisiinvestoritel suhtuda ettevaatlikult numbritesse. Küsimus on see, et mis on Cherry käive - nende käibest minimaalselt kolm neljandikku annavad nad kampaania omanikele edasi. Cherry tegelikud sissetulekud on tegelikult neli korda väiksemad, mille nad saavad iseenda tegevusele kulutada. Ning võrrelda ennast käibe osas Delfiga on suhteliselt ebavõrdne võrdlus, need on kaks täiesti iselaadset asja. Kui Delfi tahaks midagi Cherry-laadset teha, oleks Cherryil neile väga raske vastu saada. Cherry äri on väga väikese sisenemisbarjääriga äri ning uutel investoritel on sinna suhteliselt lihtne siseneda. Kuid teha midagi sarnast nagu Delfi on palju keerulisem.

See väide, et nad on Baltimaade juhtiv internetiettevõte, on enam kui julge. Nad väidavad seda käibepõhiselt, aga räägime korraks kasumi poolest. Nad töötavad tüüpilise supermarketi mudelil, kus käiberentaablus 5% on normaalne. Kui vaadata uudiste meediat ja veebisaite, siis seal on rentaablusnäitajad hoopis midagi muud.

Mis on mis
Asutajad ja omanikud
Grupinis.lt lõi Leedu ettevõte nimega Dealcraft, mis on omakorda investeerimisfirma Blue Ant Holdings tütarfirma. Viimasele kuulub ka ONE.LT, Leedu suurim sotsiaalvõrgustik.
Blue Ant Holdingsi asutajad on Aldas Kirvaitis, Vilius Juraitis, Romualdas Dumcius ja Šarunas Chomentauskas.
Beta.lt asutajad on Alvyde Palaimait ja investeerimisfirma MAKE Ventures, mille omanikud on Ilja Polivanovas ja Mantas Rauckis.
Ka ühinemise järel jäävad kasutusele senised internetilehed ja brändid: cherry.ee, seller.ee ja cherrygift.ee Eestis, cherry.lv in Lätis ning beta.lt ja grupinis.lt in Leedus. Eestis, Lätis ja Leedus on igas ca 20 konkurenti, kuid need kolm firmat on ainsana ülebaltilised.


 


 

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. May 2011, 15:57
Otsi:

Ava täpsem otsing