Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laevafirma meremehed palgalõksus

    Rahvusvahelise Transporditöötajate Föderatsiooni (ITF) andmeil ulatub UMMi palgavõlg laevade meeskondadele kokku umbes 770 000 dollarini. Laevadel on nappimas toitu, vett ja kütust.
    UMMi ainuomanik on Äripäeva rikaste TOPis mullu 123. kohal olnud Pavel Zahharov. Äripäeval ei õnnestunud temaga ühendust saada. Samuti pole UMMiga üle kuu aja ühendust saanud ITFi inspektorid ja värske info kohaselt ka näiteks mitme laeva meeskonnad enam mitte.
    Andrei Tšernov, kes koordineerib ITFi Londoni peakontoris UMMi juhtumit, kinnitas eelmise nädala reedel, et praegu laevadel veel toitu ja vett jätkub, kuid õige pea võib probleeme tekkida. Tšernov andmeil seisab UMMi kaheksast laevast kolm Hispaania, kaks Türgi, üks Alžeeria, üks Prantsusmaa ja üks Läti sadamas. Tšernov tegeleb ITFi peakontoris juhtumitega, mis puudutavad vene keelt rääkivaid meremehi.
    Probleemid kestnud juba aastaid. Tšernovi sõnul jälgivad ITFi kohalikud inspektorid olukorda laevas ning tegutsevad aktiivselt probleemi lahendamisega, näiteks kogutakse meeskonnaliikmetelt kokku töötasunõudeid tõendavaid dokumente. "Samuti üritavad inspektorid laevu koostöös kohalike advokaatidega ning vastavalt antud riigi seadustele arestida," rääkis Tšernov. "Kohe, kui laevad on arestitud, saadetakse meremehed koju."
    Tšernov ütles, et esimesed kaebused selle kohta, et UMM viivitab meremeestele palga maksmisega, laekusid neile juba 2009. aastal. "Mõnel laeval on mehed vahepeal streikinud ja tänu sellele osa raha kätte saanud, aga üksjagu on ka neid, kes on laevalt ära tulnud ja sisuliselt palganõudele käega löönud," lausus Tšernov. "On laevu, kus mehed pole viimased kaks kuud palka saanud, aga on ka laevu, kus pole palka makstud üle poole aasta."
    Tšernovi andmeil viibib praegu kaheksa laeva peal kokku umbes 80 meest. Lisaks on 30-40 meremeest, kes on laevalt varem maha kirjutatud, kuid kes pole samuti oma töötasu kätte saanud. Suurem osa UMMi meremeestest on ukrainlased, meeskondades on ka Eesti kodanikke, venelasi jt.
    ITFi Eesti inspektori Jaanus Kuiva kinnitusel üritab tema UMMi probleemide lahendamisele omalt poolt samuti kaasa aidata. "Näiteks hoian sidet Eesti kodanikega, kes on UMMi laevalt varem maha kirjutatud, aga pole oma palka kätte saanud," lausus Kuiv. "Samuti olen üritanud UMMi juhtidega kokku saada. Viimati kohtusin UMMi esindajate Pavel ja Sergei Zahharoviga märtsi lõpus. Mehed andsid jälle katteta lubadusi, öeldes, et neil on olemas investorid, kellega allkirjastatakse kohe-kohe lepingud, ning likvideeritakse võlgnevused. Kahjuks pole midagi sellist juhtunud."
    Kuiva sõnul on UMMi juhtum Eesti kontekstis erakordne, sest varem pole nii suur operaatorfirma võlgadega jänni jäänud.
    Ma ei oska UMMi probleeme kommenteerida, kuid kui meeste palgad maksmata on, siis normaalne olukord see kohe kindlasti ei ole, pigem erakorraline. Ma ei ole kuulnud, et Eestis varem oleks korraga kaheksa laeva hädas olnud. Tegelikult on kaheksa laeva üsna optimaalne kogus operaatorfirma jaoks. Meie opereerime nelja konteinerlaeva.
    Ma arvan, et UMMi probleemid on seotud turu langusega, sest viimased kolm aastat on laevanduses tõsine püksirihma pingutamise aeg olnud. Näiteks konteinervedude prahtimishinnad langesid 70-80 protsenti ja kuivlastiturg, kus UMM tegutseb, läks ka langusse.
    Ma ei taha uskuda, et UMMi juhid on tahtlikult oma laevad praegusesse olukorda viinud. Ilmselt lõi turu muutus neil äriplaanid segi.
    Meremehed ei saa UMMi laevadelt lahkuda, sest vastasel juhul ei ole kindlustatud, et nad oma palga üldse kätte saavad. Kohalikud advokaadid peavad laevad enne arestima. Ja need mehed, kes praegu pardal on, seisavad tegelikult ka nende kolleegide eest, kes on juba laevalt lahkunud. Sest siis on lootust ka kodus istuvatel meestel saamata jäänud palk kätte saada.
    Ilmselt võis majanduskriis UMMi majandustegevusele mingi augu lüüa. Aga seal võis põhjuseks olla ka näiteks mõne laeva rike, sest kui laeval ei ole korralikku kindlustust või ei lähe avarii kindlustusjuhtumi alla, on see firmale vägagi kulukas asi.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.