Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Skandaalse Jürgen Järviku uus väljakutse

    Pankrotistunud Q Vara eksomanik, Carmen Kassi äripartnerina tuntust kogunud Jürgen Järvik on väidetavalt imbunud kütuseärisse, peites end kunagi koos temaga kohtu all olnud Marko Kalevi varju.

    Äripäev avastas ühest kütuseturu paljudest tankistfirmadest kirjutades, et kütuseturul toimetavad vaikselt juba mõnda aega ka vahepeal pildilt kadunud skandaalsed ärimehed Kalev ja tema varju hoidev Järvik. Viimati paistis Kalev silma kiirlaenufirma Reval Credit juhina ja juba siis vihjati, et Kalevi varjus toimetavad kiirlaenufirmas Järvik ja Kass.
    Jürgen Järviku nimi ühestki kütuseäri ahelasse kuuluvast ettevõttest küll läbi ei jookse, kuid Äripäeva andmetel varjab end mitmes äris Marko Kalevi või advokaatide selja taga just tema. Järvik otsustas jätta enda seosed Marko Kalevi ja kütuseäriga kommenteerimata.
    Järviku ja Kalevi väidetavat uut ühist väljakutset kütuseäris võib iseloomustada sõnadega „nurgatagune“ ja „sogane“. Nad on nimelt kolmandate isikute omanduses olevate firmade kaudu ostnud mitu pisitanklat üle Eesti, neist Loksal ja Põlvas asuvad tanklad toimivad, ent ülejäänud seisavad jõude. Kolmele firmale on nad hankinud kütusemüügi loa. Äripäeva andmetel rendivad mehed ka Ida-Virumaal Soldinas asuvat kütuseterminali, kuigi kumbki neist seda infot ei kinnitanud. Terminali rentnikuna näitab end avalikult hoopis Advokaadibüroo Arvisto & Koch, mille partner Paavo Koch on olnud Järviku kaitsja kunagises kohtusaagas.
    Millegipärast on tandem rajanud oma esmapilgul tagasihoidlikuna näiva kütuseäri tervele hulgale juriidilistele kehadele, mille vahel on vara ja omandisuhteid korduvalt liigutatud. Kalevi juhtimisel toimetab avalikult kaks toimivat kütusetanklat, kuid kütuseäri ahelaga on mõne aasta jooksul seotud olnud kümmekond sama seltskonna ettevõtet.„Finantseerijad on erinevad, sellest erinevad ettevõtted,“ põhjendas Kalev.
    Järviku ja Kalevi toimetamine kütusevaldkonnas tekitab küsimuse, miks on nad asunud investeerima ülitiheda konkurentsiga kütuseturule mõne pisitankla, mahajäetud tanklate ja Eestimaa ühes kauges nurgas asuva kütuseterminali kaudu? Kas sedasi on võimalik kasumlik aus äri püsti panna või on taristu üles ehitatud järjekordseteks skeemideks?
    Hoiatavalt mõjub Järviku ja Kalevi senine äritegevus. Suure pauguga lõhkenud ja võlad maha jätnud Q Vara kinnisvaraäri looja Järvik on olnud kohtu all kinnisvarafirmast Revalhaus kinnistu kantimise ja ametiseisundi kuritarvitamise süüdistusega. Järvikuga samas kohtuasjas sai süüdistuse toonane EBSi tudeng Marko Kalev, kes väidetavalt aitas kaasa fiktiivse dokumendi koostamisele. Nii Järvik kui ka Kalev pääsesid kriminaalmenetlusest oportuniteediga. Mõlema tegude toimepanek sai kinnitatud, kuid ei kantud karistusregistrisse.
    Pikemalt võib hämarast kütuseärist lugeda tänasest Äripäevast. Päevapileti saad osta SIIT.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.