Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valgevenelased haaravad kasutatud autosid

    Buumi põhjuseks on see, et 1. juulil tõuseb Venemaa, Kasahstani ja Valgevene tolliliidus kasutatud autode tollimaks umbes kolmandiku võrra.
    Transpordifirmad AS Hert-Transport ja OÜ Sivitrans tunnistavad, et nõudlus Valgevene treilerireiside järele on kohati suurem, kui nad rahuldada suudavad.
    "Tõepoolest, kasutatud autode sissetoomine Valgevenesse on väga intensiivne," möönis Jaak Lesment, Eesti suursaadik Valgevenes. "Juulis jõustub Venemaa, Kasahstani ja Valgevene vahel arendatava tolliliidu raames senisest kõrgem kaitsetoll väljastpoolt sissetoodavatele kasutatud autodele." Lesmenti andmeil tõuseb tollimaks seniselt 30 eurosendilt ühele eurole silindrimahu kuupsentimeetri kohta.
    Autod jäävad õiget aega ootama. "Kel raha on, see kasutab võimalust ja ostab siit autosid kokku, et siis hiljem paisata need Vene turule," põhjendas ASi Veho Eesti kasutatud autode osakonna juhataja Urmas Karik valgevenelaste huvi autode kokkuostmise vastu. "Valgevenesse saab praegu ju odavamalt autosid sisse viia ja hiljem need Venemaal hea kasumiga maha müüa."
    Kariku andmeil müüvad nad kuus 75-85 kasutatud autot. "Sellest umbes 30 protsenti läheb Valgevenesse," kinnitas Karik.
    Üks Valgevenesse saadetavate autode seisuplatse asub Kariku kontori vastas Kadaka teel ning mitu korda nädalas näeb ta autosid laaditavat küll Valgevene, Eesti või Läti numbrimärke kandvatele treileritele.
    Eelistatud on odavamad autod. Tartus autode importimise ja müügiga tegeleva OÜ Tehase Auto ostujuht Mait Kalamees ütles, et valgevenelased on neilt autosid ostnud pikka aega. "Me oleme nende jaoks isegi spetsiaalselt autosid kokku ostnud ning siis neile edasi müünud," rääkis Kalamees. "Buum kestab juba eelmise aasta kevadest, sest juba siis liikus tollitariifi muutumise jutt. Ostjad reageerivad turumuudatusele kiiresti. Kuna meil läksid masu ajal autode hinnad väga palju soodsamaks, olid ostjad kohe platsis."
    Kalamehe sõnul eelistavad valgevenelased autosid, mis on rohkem sõitnud ja millel on mingi viga küljes. "Ehk nad otsivad hinna poolest soodsamaid autosid, sest ilmselt on neil seal autot vajadusel odavam putitada," rääkis Kalamees ja lisas, et ostetakse kuni kümneaastaseid autosid, sest vanemad autod on suurema maksu all.
    Ehkki Valgevenes on piirangud sularaha väljavõtmisel ja riik vaevleb valuutakriisis, pole Kalamehe kinnitusel autode eest tasumisel probleeme tekkinud.
    "Enamik maksab ülekandega, sularaha eest ostjaid on suhteliselt vähe olnud," lisas ta.
    Rääkige ruttu ja lühidalt, ma olen praegu Valgevenes, tervitas transpordifirma OÜ Sivitrans ainuomanik ja juht Marco Pals eelmise nädala neljapäeval kella ühe paiku tema mobiilile helistajat.
    Kuuldes, et ajakirjanik just Valgevenega seoses talle helistab, muutus Pals jutukamaks. Tema kinnitusel teeb Sivitrans nädalas vähemalt ühe reisi Valgevenesse, tuues Tallinnast treileritäie autosid. "Kuna treilerijuht on praegu puhkusel, aga koorem oli vaja ära vedada, olen ise roolis," täpsustas firma juht.
    Pals ütles, et Valgevene ots ei ole sugugi paha, vastupidi, ei anna Euroopa vedudega võrreldagi. "Tellija maksab korralikult ja raha laekub probleemideta," põhjendas Pals. "Ja mis kõige olulisem - kütus on tänu euro kallinemisele odav." Kui kuu aega tagasi sai euro eest 4200 Valgevene rubla, siis nüüd 5500 rubla. "Ja see tegi eile tankimisel diisliliitri täiesti ametlikuks hinnaks 0,57 eurosenti," lisas Pals.
    Ainus, mis Valgevene reisil ebameeldivust põhjustab, on Läti ja Valgevene piiri ületamine. "Midagi lõbusat siin küll pole, piiril on sageli ummikud," kurtis Pals.
    See, et Valgevenesse veetakse praegu kokku nii palju kasutatud autosid, kui ressurssi on, on täiesti tavaline äri ja midagi ebanormaalset selles ei ole. Valgevene on praegu lihtsalt kuum teema. Kui Eestis 1995. aastal tollimaksu tõsteti, siis enne seda me vedasime ka näiteks igal kuul Eestisse 3000 kasutatud autot.
    Eestist, täpsemalt Tartust veame praegu Valgevenesse vähemalt ühe treileritäie autosid nädalas. Ega Eestis eriti peale meie polegi treileritega vedajaid alles jäänud. Küll aga veame tunduvalt enam autosid Valgevenesse mujalt Euroopast. Näiteks Ameerikast tulevad kasutatud autod laevadega Saksamaale ja sealt veame me need Valgevenesse.
    Kasutatud autode põhivedajad Valgevenesse on leedukad. Leedukad on praegu mujalt turgudelt kadunud ja teevad peamiselt seda Valgevene tööd, kuni see otsa saab. Autode veol Valgevenesse peab olema spetsiaalne luba ja paljudel Euroopa vedajatel seda luba pole. Kuna Leedu on Valgevene naaber, siis kasutatakse skeemi, et kõigepealt toimetatakse autod Leetu ja siis viiakse need sealt Valgevenesse ühekordse veoloaga.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.