Kaupluste tihe konkurents tarbijale rõõmuks

Olga Kudrjavtseva 18. mai 2011, 00:00

"Ehitusturu varisemine mõjutas negatiivselt meie kaupluste läbimüüki, kuid hiljuti alanud turu elavnemine on jõudnud ka meie kauplustesse. Müügimahtude kasv algas üldehituskaupadest," ütles kaupluste Ehituse ABC omaniku, ettevõtte Optimera Estonia ASi juhatuse liige Anton Kutser. "Kasutasime keerulist aega selleks, et muuta kaubavalikut, uuendada kaupluste sisustust, tegeleda teeninduskvaliteediga."

"Eesti ehituskaupluste olukord on keeruline. Müügimahud kukkusid Eestis eelkõige kodutarvete-, olmetehnika- ja ehituskauplustes. Seetõttu olime sunnitud vähendama oma laovarusid ja tööjõukulusid," märkis Rautakesko ASi (kauplused K-Rauta) tegevdirektor Alo Ivask.

Üks konkurent lisaks. Niigi rasketes konkurentsitingimustes 2010. aasta aprillis ilmus ehituskaupluste turule veel üks suurtegija - Tallinnas ehituskaubamaja avanud Saksa ettevõte. Firma juhtkond ei soostunud kommenteerima oma tulemusi Eesti turul, kuna tegutsetud on alles üks aasta. "Muidugi on meie poodide ja Bauhausi kaubamaja kliendid ühed ja samad. Pidevalt jälgime konkurentide käekäiku ning vastavalt sellele uuendasime oma kaubavalikut," kommenteeris Kutser Bauhausi tulekut kohalikule turule.

Ehitus Service OÜ (kauplused Bauhof) tegevdirektori Jaanus Vihandi sõnul ei kujuta Bauhaus neile suurt ohtu. Suuremat konkurentsi pakuvad pigem teised üle Eesti asuvad ehituskaupluste ketid. "Viimase aastaga on ehituskaupluste turul leidnud aset suured muutused: lahkus KEY Ehituskaubamaja, asemele tuli Bauhaus, aga Bauhof (Ehitus Service OÜ) ühines Ehitusmarketiga. Tuleb märkida, et languse ajal on turule isegi parem tulla, kuna kaupluste ehitamine on siis odavam ja valik ehitustööliste turul on suurem," seletas Rautakesko ASi tegevdirektor.

Kõik hinnakõikumised ei jõuagi tarbijani. Ehituskaupluste juhatajate sõnul oleks vale ainult hinnatõusust rääkida. "Võrreldes praegust olukorda sellega, mis oli paar aastat tagasi, võib isegi öelda, et hinnad on langenud," märkis Ivask. "Muidugi on midagi kallinenud, kuid tarbija jaoks ei ole see nii märgatav, kuna kauplustes on hulganisti üldist hinnatõusu leevendavaid sooduspakkumisi."

Optimera Estonia ASi juhatuse liikme sõnul on tänavused hinnamuutused olnud peamiselt n-ö kosmeetilist laadi. Vastavalt sisseostuhindade muutumisele materjal kas kallineb või odavneb. "Ärge unustage, et professionaalsetele klientidele kehtib eriline soodustussüsteem, aga eratarbijate seas on laialt levinud kliendikaardid," lisas Kutser.

"Arvestades Eesti ehitusmaterjalide turul valitsevat tihedat konkurentsi, ei tule hüppelisi hinnakõikumisi lähiajal isegi elektri, kütuse ja toorme kallinemise korral. Kuid majanduse ja nõudluse taastumise tulemusena on 3-5protsendine hinnatõus vältimatu," prognoosib Ivask.

Tänavu kallines märgatavalt puit ning see mõjutas ka teiste toormehinnast sõltuvate materjalide maksumust. Kallinesid keemiakaubad ja paljud muud ehitus- ja viimistlusmaterjalid, rääkimata metalli kallinemisest maailmaturul. "Hinnad kõiguvad, kuid kõik need kõikumised ei jõuagi ostjani," rahustab Ivask.

Kutser aga lisab, et turule ilmuvad üha efektiivsemad ja kasutajasõbralikumad tooted, tasakaalustades sellega hinnamuutusi.

Viimasel ajal on ehitusmaterjalide turule ilmunud palju uusi tooteid. "Turule on tulnud hulk energia- ja keskkonnasäästlikke materjale, olulist rõhku pannakse eluruumide sisekliima parandamisele," märkis Anton Kutser Optimera Estonia ASist. "Muutunud on ka tavalised elektrikaubad, tööriistad, soojustusmaterjalid ja nende kasutustehnoloogiad."

Rautakesko ASi tegevdirektori Alo Ivaski sõnul pööravad nii tarbijad kui ka tootjad aina rohkem tähelepanu energia- ja keskkonnasäästlikkusele. "Üldiselt aga suurt tarbimiskasvu näha ei ole. Läbimüük suureneb ainult ekstreemsete ilmatingimuste korral. Näiteks, talvel osteti palju labidaid, radiaatoreid, lumekaitsevahendeid. Suvel suureneb kliimaseadmete ja ventilaatorite müük," ütles Ivask.

"Praegu on populaarsed aiatarbed. Viimaste aastatega on ehitusmaterjalide turule ilmunud palju uusi tooteid. Näiteks pakume oma kauplustes optimaalse hinna- ja kvaliteedisuhtega kinnitusvahendit Clint ning kvaliteetseid Saksa tööriistu Black and Decker. Nimekiri on pikk," märkis Ehitus Service OÜ tegevdirektor Jaanus Vihand.

Ehitusmaterjalide turu tuleviku kohta ütles Ivask, et positiivse tausta ehituskauplustele loob Eesti Konjunktuuriinstituudi ehitusbaromeeter, mis jõudis pärast ligi nelja aastat aprillis plussi. See annab ka kauplustele juurde kindlust seoses möödunud aasta teisel poolaastal alanud ehitussektori kasvuga.

Ent kõrge töötuse tase ei luba loota suurt tarbimise kasvu. "Samas Eesti elanikud on alati hoolitsenud oma kodu eest," teeb kokkuvõtte Ivask.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. December 2011, 17:12
Otsi:

Ava täpsem otsing