Rimi: tarbija maksab hinnakülmutamise teiste hindadega kinni

Anu Jõgi 19. mai 2011, 12:57

Poekett saab hinnatõusu ainult ajutiselt enda kanda võtta, pikas perspektiivis tuleb valitud toodete staatilised hinnad kompenseerida teiste kaupade hinnatõusuga, kuna kauplusekett on siiski kasumit taotlev ettevõte, märkis Rimi ja Säästumarketi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja.

Kuigi Rimi peab Prisma initsiatiivi hinnatõusu vastu astuda tervitatavaks, ei avalda tegelikkuses 20 toote hinna külmutamine mõju üleüldisele hinnatõusule. "Jaekett ei saa kaasa rääkida kliimamuutustest ja katastroofidest tingitud hinnatõusudele," ütles Lilleoja. "Viimase aja hinnatõusud on pärit toorainehinnatõusudest maailmaturul."

Jaekett saab Lilleoja sõnul ajutiselt teatud hindade tõusu pidurdamise oma kanda võtta, aga pikas perspektiivis see kahjuks suuremat mõju ei avalda. "Ühtlasi, arvestades, et tegu on siiski kasumit taotleva ettevõttega, siis võib spekuleerida, et staatilised soodushinnad valitud toodetele kompenseeritakse teiste kaupade hinnatõusu arvel. Sellisel juhul maksab lõpuks ikka tarbija selle hinnavahe kinni," märkis ta.

Säästumarket võtab hindade kujundamisel arvesse ka Prisma külmutatud tootehindu, kuivõrd

on kliendile lubanud hinnaliider olla.

Lilleoja sõnul kehtib sama ka Rimi kaupluste puhul, kus hinnastrateegia aluseks on selgelt ka konkurentide tegevus. "Ühtlasi säilib meil võimalus pakkuda Prisma poolt külmutatud samu põhitooteid veelgi soodsamalt regulaarselt toimuvate allahindluskampaaniate perioodil, mil keskmine hinne nimetatud toodetel võib olla veelgi soodsam," märkis Lilleoja.

Seoses Eestis toimunud kiire hinnatõusuga otsustas Prisma Peremarket enam kui 20 põhitoote hinnad aasta lõpuni külmutada.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
19. May 2011, 12:57
Otsi:

Ava täpsem otsing