Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Olerex: anna meediale infot ja tõest infot
Ettevõttel tuleb anda infot kasvõi selleks, et ei tekiks kõrvalisi tõlgendusi ja meediaga suhtlemisel tuleb kindlasti olla aus, ütleb Olerexi avalike suhete juht Maily-Maria Kiviselg.
Kiviselg rääkis MyConference’i kommunikatsioonikonverentsil „Tagasi pildile. Uus tulemine“ kokkupuutumisest olukordadega, kus meedia muutub provokatiivseks ja ettevõtte juhid keelduvad kommentaaride andmisest.
„Tuleks vähemalt proovida ühes suunas liikumist ja anda meediale kiiret, tõest ning asjakohast materjali, millest on kõigile pooltele kasu,“ soovitas Kiviselg ametikaaslastele.
„Tihti taandub ettevõtte ja meedia vaheline suhtlus kummaliseks teineteise ülemängimiseks, kus ajakirjandus üritab provokatiivsete teemade algatamise ja küsimustega leida ettevõtte vastustest vasturääkivusi, mida lugejatele välja mängida. Ettevõte, tajudes tõsise huvi asemel soovi teatud formaati täita, vastab kas ümmarguse jutu või suhtekorraldaja laveerimisega. Selle tulemusena on kumbki mängu lõpuks enda väljakupoolel üksi ja lugejateni jõuab tõest kaugel olev segu väljaande tendentslikest küsimustest ning ettevõtte mitte midagi ütlevatest vastustest,“ selgitas ta.
Ühe näitena, kus Olerex tekkinud olukorra selgitamisest positiivset tagasisidet ja avalikku tähelepanu sai, tõi Kiviselg välja juhtumi, kus üks Olerexi kiirtankla müüs selle aasta alguses autokütust ekslikult hinnaga 1 kroon liiter (vt
siit).
Kiviselg märkis samas, et tihti on ettevõtte juhtkond ja suhtekorraldaja eri arvamusel, kuna juhid suhtuvad meediasse skeptilisemalt ja hoopis teistmoodi kui suhtekorraldajad. „Meedia ja ettevõte peaksid ideealis töötama meeskonnana, kelle ühine huvi on pakkuda lugejatele kiiret, tõest ja asjalikku materjali, mida lugeja kõige rohkem hindab,“ kirjeldas Kiviselg kuldse kesktee otsinguid.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.