Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uudelepp: uuega kohtumisel saab määravaks stereotüüp

    Kuvandi loomisel tuleb arvestada stereotüüpse mõtlemisega, ehkki usume nii enda kui klientide tervesse mõistusse ja võimesse ratsionaalselt mõelda, ütleb Meta Advisory Groupi kommunikatsiooniekspert Agu Uudelepp.

    Üheks stereotüüpseks teadmiseks on: „Meie oleme teistest paremad.“ Mitmel juhul on Eesti ettevõtted ja organisatsioonid põrkunud aga sellega, et asendades vana logo või kuvandi uuega, asendub klientide või sihtgrupi ennast teistest paremaks pidav stereotüüp täpselt samasuguse reaalsust eirava, kuid negatiivse stereotüüpse teadmisega: „Nad ei väärtusta sama, mis mina, järelikult on nad pahade poolel!“. Selle tulemusena hakkab klient ettevõtte tooteid-teenuseid boikoteerima, selgitas Uudelepp MyConference’i kommunikatsioonikonverentsil „Tagasi pildile. Uus tulemine.“
    Näitena märkis Uudelepp Kalevi logovahetust ja K-kohukese kampaaniat. Samas ajas stereotüüpne mõtlemine nurja Rimi igati mõistusepärase ja tarbijaile rahalist kokkuhoidu lubava sammu müüa odavat Poola liha.
    „Suure osa teabest töötleme mõttemallide alusel, mis meil olemas on. Me ei taha seda tunnistada, sest mida targemad me oleme, seda rohkem arvame, et me mõtleme,“ rääkis Uudelepp lisades, et tegelikult pole ettekujutus vaid ratsionaalsest mõtlemisest tegelikult tõsi.
    „Oleme hädas, kui head stereotüüpi pole võtta,“ lisas ta mainides, et tänaval mustanahalist noort naist kohates ei tea eestlased, kelleks teda pidada, kuid noort pikka ja sportlikku mustanahalist meest kohates peab suur osa meist teda korvpalluriks.
    „Kui 12 aastat kooliharidust ei suuda õpetada kõiki inimesi emakeeles vigadeta kirjutama, miks arvame, et kuuajaline reklaamikampaania midagi õpetab?“ küsis Uudelepp kuulajailt. „Kui kogukonnas on mingi foon, võtame info alateadlikult omaks. Mõttemalliotsustused on tihtipeale emotsionaalsed ja raskesti põhjendatavad. Mulje maksab. Me näeme täpselt seda, mida me tahame näha.“
    Samas pakkus Uudelepp välja uue alguse otsimise maatriksi, mille vertikaaltelg näitab usaldusväärsust ja horisontaaltelg tõsiseltvõetavust. Üleval vasakul meid haletsetakse ja paremal toetatakse. All vasakul ei taheta meist midagi teada ning all paremal meid kardetakse. Kardinaalsed muutused ei toimi, sest vastuvõtja ei usu neid. Kui kellestki on ikka kujunenud arvamus, et ta on siga, ei usuta muutust, kui sama inimene korraga väidab, nagu oleks hoopis hobune, selgitas Uudelepp. Nagu teisi asjugi, saab oma usaldusväärsust tõestada vaid sammhaaval.
    Alustada tuleb kõige lihtsamast ja küsida näiteks, kas paistame välja tänapäevane või vana, jätkas Uudelepp. Näiteks on praegu oluline olla keskkonnasõbralik. 20 aastat tagasi olid aga tegijad need, kel olid suitsevad korstnad. Kellel oli neid kõige rohkem ja kust tuli kõige paksema tossu, olid kõige tegijamad, kuid tänapäeval pole see nii.
    Muu hulgas võib halvasti mõjuda ka see, kui organisatsioonil on juht, kellele juba peale vaadates paistab, et „ei lähe mitte!“, lisas Uudelepp.
    Edukaks „uueks tulekuks“ peab teadma, millised stereotüüpsed arvamused mingis valdkonnas või kultuuris on ning millised arvamused võivad nõrgestada tõsiseltvõetavust. Samas, kui õnnestub leida õige stereotüüp, võib eirata tegelikkust. Näiteks on mitmeid aastaid Eesti suurima telekomiettevõtte logol kujutatud lepatriinu tegelikkuses lihatoiduline putukas, kuid rahva- ja lastejuttudes on lepatriinu armas sõnumitooja, rääkis Uudelepp.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.