Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistik ja autojuht pidagu märkmikku

    Autojuhid, logistikud ja vedude eest vastutavad isikud võiksid pidada piinliku täpsusega infomärkmikke, millega oleks võimalik ka pool aastat hiljem tuvastada konkreetseid toiminguid.
    Paljud tööandjad ja vedude eest vastutavad isikud räägivad kontrollimise käigus, et nendest eeskirjade nõuetest, mida tööinspektor kontrollib, väljaõppe ajal ei räägita ning sellest kipuvad tulenema ka sageli esinevad rikkumised.
    Seadusest tulenev kohustus. Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus näeb ette, et digitaalmeerikutest ja autojuhtide kaartidest laetakse ehk salvestatakse regulaarselt alla töö- ja puhkeaja andmed. Mõned tööandjad kulutavad ikka veel kümneid rulle paberlinti, et oleks, millega pärast prügikorvi täita. Praegu on olemas universaalsed salvestusseadmed, kuhu saab jäädvustada andmeid nii digitaalsest sõidumeerikust kui ka autojuhikaardilt. Selle seadmega saab tööandja, kui ta on muretsenud vastava programmi, kontrollida ja arvestada autojuhtide töö- ja puhkeaega. Samad salvestised tuleb esitada kontrollimiseks ka tööinspektorile.
    Politsei ja tööinspektor analüüsivad andmeid Poolas välja töötatud programmiga TachoScan. Programmiga saab täpsemalt tutvuda 31. mail Tallinnas toimuval sõidukijuhtidele- ja ettevõtjatele suunatud infopäeval. Analoogkettad saab programmi skaneerida skanneriga, mis salvestab minutiga kuni 50 ketast. Analüüsimisel ei ole vahet, kas andmed pärinevad analoogkettalt või digitaalmeerikult. Andmetest nähtub väga palju autojuhtide vigu, nii tahtlikke kui ka tahtmatuid. Põhiliselt tulenevad vead ebapiisavast väljaõppest ja autojuhtide seas levivast väärinfost. Tihti tuleb puhkeajal, laevale peale- ja mahasõidul või riigipiiril veokit ümber paigutada rohkem kui lubatud. Sellest tulenevad aga juba väga rasked rikkumised, mida on keeruline pool aastat hiljem meenutada, kui ei tehta väljatrükke, üleskirjutusi ega vajalikke registreerimisi.
    Märkige toimingud üles. Autojuhid võiksid pidada eraldi märkmikke, kuhu kanda minutilise täpsusega kõik oma toimingud ja tähelepanekud. Kui autojuhil on seesugune märkmik pidevalt kaasas, on võimalik välja arvestada ettenähtud töö- ja puhkeaeg.
    Seesugust süsteemi kasutab edukalt näiteks Saksamaal töötav Guido, kes on kutseliste autojuhtide ühingu MTÜ Profid AJ liige. Eeltoodut põhimõtet võiksid kasutada ka vedude eest vastutajad, logistikud ja teised, kes organiseerivad vedusid ning reise.
    Eraldi probleem on magnetite kasutamine, millega on võimalik meerikust saadavaid andmeid võltsida. Seejuures kurioossemate juhtumite puhul tööandajad lausa käsivad sel viisil sõidukijuhtidel seadustest mööda hiilida. Politseile vahelejäämisel aga vastutavad selle kasutamise eest autojuhid.
    Palju ehitatakse küll uusi teelõike ja reorganiseeritakse vanu, kuid millegipärast ei näe kusagil suurematel maanteedel veokitele ja autobussidele vajalikke tänapäevaseid parkimiskohti. Miks? Kas tegemist on tellijate ja projekteerijate teadmatuse või ükskõiksusega? Parkimiskohal, kus veok võiks olla valve all, saaks kasutada tänapäevaseid olmeruume, pesta, teha süüa ja pidada ettenähtud puhkepause. Huvitav, kuidas selgitab olukorda maanteeamet kui suurte põhiliste maanteede omanik, kes peaks hea seisma selle eest, et oleks, kuhu parkida suuri veokeid ja autobusse? Miks maanteeamet ei pea autojuhti ja bussijuhti inimeseks?
    Kõikidele nendele küsimustele saab vastused 31. mail toimuval infopäeval.
    Autor: Toivo Mäe
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.