Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Itaalia ja Belgia samuti kahtluse all

    Esmaspäeval turge tabanud müügilaine andis eile järele, kui Kreeka täpsustas ja tõi ettepoole oma erastamisplaane ning Saksa ettevõtjate usaldusindeks näitas kardetust kindlamat tulevikuusku. Turu meeleolu püsib aga heitlik.
    "Oluline on see, et kriis näib levivat ka ääreala nendesse riikidesse, mis seni paistsid kindlalt seisvat," ütles WestLB panga strateeg Michael Leister agentuurile Reuters. "Turg näib arvavat, et kui juba Itaalia on reitinguagentuuride uurimise all, siis polegi kriisi levikul piiri."
    Hispaania suhtes lõi usalduse kõikuma peaminister Jose Luis Rodriguez Zapatero sotsiaaldemokraatliku partei ränk lüüasaamine nädalavahetusel toimunud kohalikel valimistel. Kardetakse, et tuleva aasta üldvalimiste eel võib valitsus nüüd vajalikke reforme tagasi tõmmata - lüüasaamine oli selgelt seotud raske majandusolukorraga.
    Esmaspäeval manitses Hispaania keskpanga juht valitsust kärbete ja ümberkorraldustega jätkama, et usaldamatusest kõrgeks kerkinud laenukulud alla tuua. "Me ei peaks sellega leppima, et veel kaua (Saksamaaga võrreldes - toim) 200 baaspunkti võrra kõrgemat intressi maksame," ütles Miguel Angel Fernandez Ordonez.
    Hispaania on hädas suure töötusega. Valitsuse säästukava näeb ette vähendada eelarvedefitsiiti, mis mullu küündis 9,3%-le SKPst, tänavu 6%-le ja 2013. aastaks 3%-le SKPst. Lisaks on pooleli pangandussektori saneerimine ning kõnelused ametiühingutega jäiga tööturu reformimiseks. 21,3% tasemel on töötuse määr Hispaanias Euroopa kõrgeim.
    Itaalia ja Belgia vastu lõid usalduse kõikuma reitinguagentuurid. Reedel kärpis agentuur S&P absoluutsummas euroala suurima võlakoormaga Itaalia reitinguväljavaadet, märkides, et riigi majandus kasvab sedavõrd aeglaselt, et muudab küsitavaks võla tagasimaksmise. Võlg küünib juba 120%-le SKPst ja jääb euroalal alla vaid Kreekale. Vajalikke reforme, mis majanduskasvu kiirendaksid, takistavad samas poliitiliste parteide omavahelised nägelemised ja peaminister Silvio Berlusconi kohtusaagad.
    "Siiamaani on Itaalia olnud suhteliselt immuunne intressivahede suurenemisele, mis on tabanud euroala perifeeriat," ütles Evolution Securitiesi osakonnajuht Gary Jenkins.
    "Igasugused kartused, et Itaalia suur võlakoorem ei ole vähenemas, pole probleem üksi Itaaliale, vaid kogu euroalale, sest halvimal juhul pole Itaaliat lihtsalt võimalik päästa," vahendas MarketWatch.
    Itaalia lubas reforme kiirendada. Reitinguväljavaate kärpe tingis Itaalia võlakoorma suurus, eelarvedefitsiidi vähendamisega on riik püsinud n-ö graafikus (Euroopa Komisjonile antud lubadused) ja ka pangad on tugevad. Siiski lubas Itaalia rahandusminister Giulio Tremonti reforme kiirendada.
    Belgia puhul tingis reitinguväljavaate kärpe samuti kõrge võlakoorem, 96,8% SKPst, ning asjaolu, et juba 11 kuud pole riigil olnud valitsust. "Võlakoorma vähendamine eeldab eelarvereforme ning distsipliini, milleks omakorda on vaja värske mandaadiga valitsust," ütles agentuuri analüütik Douglas Renwick.
    Mullu detsembris ähvardas Belgia reitingut kärpida ka agentuur S&P, kui riik ei suuda oma võlakoorma kasvu stabiliseerida.
    Eile hoiatas agentuur Moody's, et Kreeka võlgade võimalik restruktureerimine võib negatiivselt mõjutada ka teiste Euroopa riikide ja finantsasutuste ja reitingut.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.