Eesti mainekaimad suurettevõtted on Swedbank ja EMT

Silvia Kruusmaa 25. mai 2011, 10:21

Suurettevõtete maineindeksi pingerida juhivad tasavägiselt AS Swedbank ja AS EMT, neile järgnevad AS Saku Õlletehas, AS Rakvere Lihakombinaat, AS Eesti Statoil, AS A. Le Coq, AS SEB Pank, AS A-Selver, Riigimetsa Majandamise Keskus (mainekaim riigiettevõte) ja AS Tallegg.

Tulemused pärinevad TNS Emori iga-aastasest Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringust. Suurettevõtted reastati kahe näitaja - üldise hoiaku ning tugevuskuvandi ühendindeksi alusel.

Kui masu kõige pessimistlikumal perioodil muutusid inimeste hinnangud peaaegu kõikidele ettevõtetele kriitilisemaks, siis nüüd on inimeste hinnangud ettevõtete tegevusele teist aastat järjest paranenud – positiivne muutus leidis aset kuuekümne äriühingu puhul. Võrdluses eelmise perioodiga andsid tarbijad vaid neljale suurfirmale negatiivsema hinnangu. Viis enim paranenud maineindeksiga firmat on: AS Skanska EMV, AS Nordecon International, AS Eesti Talleks, AS Eesti Raudtee ja AS Toyota Baltic.

Eelmise aasta tulemustega võrreldes on tõusnud jaekaubanduse ettevõtete, sealhulgas ka toiduainete müüjate, kohad edetabelis. Üldises pingereas langesid aga kohti allapoole mitmed toiduainete tootjad ning suured infrastruktuuri ettevõtted, nende puhul on hinnangute mõjutajaks nähtavasti kõige enam olnud hinnatõus antud sektorites.
AS Swedbank on maineliidrite tipus juba neljandat aastat (2008. a Hansapanga nime all) ning EMT, Rakvere LK ja Saku Õlletehas on esiviisikus olnud juba üle kuue aasta. Tipule on lähemale jõudnud Statoil, tõustes viiendale kohale. TOP 10-s on sees uue tulijana A-Selver.

Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu eesmärgiks on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri - üldise suhtumise (mõõdetuna 10 punkti skaalal, kus 1 - "väga negatiivne" ja 10 - "väga positiivne") ja tugevuskuvandi (mõõdetuna 10 punkti skaalal, kus 1 - "väga nõrk" ja 10 - "väga tugev") - alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid. Ettevõtte tugevuskuvand on üheks aluseks üldisele usaldusväärsusele, loob eeldused kliendibaasi laiendamiseks ja motiveerib kliente hoidma pikemaajalist koostöösuhet ettevõtetega. Suhtumine, aga annab hinnangu sellest, kui meeldivaks firmat peetakse.

Uuringus osales 2011. aasta märtsis - aprillis 986 Eesti elanikku vanuses 15-74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta (2010. a) uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese saja ettevõtte hulgast, kokku 78 suurettevõtet.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. May 2011, 12:18
Otsi:

Ava täpsem otsing