Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Et Hiinas mütsi silmile ei tõmmataks. Kuidas leida Hiinast ärikontakte?
EAS hoiatas möödunud nädalal Hiina petturite eest. Nimelt on sagenenud juhtumid, kus Eesti ettevõte saab Hiinast e-posti teel tavapäratult suure tellimuse, kuid lähemal uurimisel selgub, et tegemist on pettusega. EASi välisesindaja Hiinas Priit Martinson soovitab olla ettevaatlik kõigil juhtudel, kus ettevõtjat kutsutakse Hiinasse külla, et ostjaga kirjalik leping sõlmida. Kahtluse korral tuleb leida kohalik õigusnõustaja või konsulteerida EASi välisesindusega.
Samas ahvatleb Hiina siinseid ettevõtjaid ning esimene kontakt kauge maa esindajaga luuakse tihti mitte päriselus, vaid veebi vahendusel. Kuidas siiski turvaliselt kontakte luua ja pettureid vältida? Näiteks ärilt-ärile (B2B) andmepanku kasutades. "Mitmed minu Eesti ärituttavad on kasutanud Hiina ettevõtetega suhtlemiseks või äri ajamiseks Hiina B2B platvorme, nagu näiteks alibaba.com ja madeinChina.com. Peaaegu kõikidel on tekkinud aga suuremaid või väiksemaid probleeme: finantspettuse juhtumid, toodete kvaliteet on madalam, kui on lubatud, tarne hilineb, kommunikatsiooniprobleemid jne," selgitas Tartu Ülikooli majandusteaduste doktorant, Hiina äri asjatundja Xiaotian Zhang. "Eestlastele on Hiina ärilt-ärile leheküljed segadust tekitavad labürindid ja selleks, et nendest veebilehtedest kasu saada, on vaja õigeid juhiseid." Samuti erineb eestlaste ja hiinlaste ettevõtluskultuur - Eestil on tema sõnul väga arenenud informatsioonisüsteem ja Eesti ettevõtjad on harjunud interneti abil äripartneritega suhtlema, kuid sama ei pruugi toimida Hiina ärimaailmas.
Zhang soovitab ettevõtjatel kasutada nii Eesti kui ka Hiina teadmisi Hiinaga äri ajamiseks.