Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamaja kasumis
Käive kasvas 2,4 protsenti ja ulatus 93,9 miljoni euroni.
"Meie viimane soovitus Tallinna Kaubamaja aktsiale 14. aprillist oli vähenda positsiooni," ütles Swedbanki analüüsijuht Marek Randma enne Kaubamaja tulemuste avalikustamist. "Praeguseks on hind langenud ja vaatame pärast kvartaalseid tulemusi hinnasihi ja soovituse üle." Swedbanki Tallinna Kaubamaja aktsia hinnasiht on 6,5 eurot. "Terve 2011. aasta kohta ootame puhaskasumi marginaali natuke alla 4%," lisas Randma.
Esimene kvartal oli kontsernile stabiilne, ütles ettevõte börsiteates. Müügitulu kasvas kõigis kontserni jaekaubandussegmentides. Aasta alguses eurokartusest tingutud tarbimislangus jäi oodatust väiksemaks, kuid toorainehindade kasvust tingitud hinnatõus on survestanud kaupade sisseostuhindu. Suuremat tähelepanu on pööratud nii SHU kui ka Selveri klientide seas hästi vastu võetud omatoodete arendamisele, mis on võimaldanud klientideni tuua parema hinna ja kvaliteedi suhtega tooteid. Omatoodete osakaal oli esimeses kvartalis jalatsiketis 6% ning Selverites 4% müügitulust. Kontserni tegevuskulud on jätkuvalt tähelepanu all. 2010. aasta teises pooles realiseeritud tööprotsesside ümberkorraldus on võimaldanud esimeses kvartalis võrreldes aasta varasemaga tööjõukulusid kokku hoida 5,8%.
Kaubamajad ikka kahjumis. Kaubamajade ärisegmendi müügitulu kasvas kaks protsenti, 16,9 miljonile eurole. Kaubamajade kahjum oli 0,7 miljonit eurot, olles aastatagusest tulemusest parem 0,05 miljonit eurot. Võrreldes möödunud aasta sama perioodiga oli Kaubamaja 2011. aasta 1. jaanuaril suletud seoses uue majandusarvestussüsteemi juurutamisega ja hooaja allahindluskampaania algas jaanuaris nädal hiljem. Kaubamajade segmendi ärikahjum vähenes 0,07 miljonit eurot võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kaubamajade segmendi koosseisus kajastatud I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu eraldi välja tooduna oli 2011. aasta I kvartalis 0,6 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 27,2%. Võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga on I.L.U. ketil alates 2010. aasta septembrist avatud ka neljas kauplus Tallinnas Kristiine keskuses. I.L.U. keti puhaskahjum esimeses kvartalis oli 0,2 miljonit eurot, mis on uue kaupluse käivitamiskuludega seoses 0,05 miljonit eurot suurem kui möödunud aasta samal perioodil.
Supermarketite ärisegmendi 2011. aasta I kvartali käive kasvas aastaga 1,3 protsenti, 72,2 miljonile eurole. Eestis asuvatest Selveritest sooritati 7,7 miljonit ostu, ületades aasta varasemal perioodil sooritatud ostude arvu 0,4% võrra. Selveri I kvartali müügitulu kasvu taga on edukad müügikampaaniad ning järjepidev töö kaupade sortimendiga. Samuti jäi tagasihoidlikuks eurole ülemineku järgselt oodatud tagasilöök tarbimises. Suurt mõju müügitulemustele on avaldanud oluline toidukaupade hinnatõus, mille tulemusena on alanenud toidukaupade koguseline müük. Võrrelduna eelmise aastaga on müügitulu kasvule avaldanud negatiivset mõju jätkuvalt tihenenud konkurents jaekaubandusturul ning Tallinna müügimaks. Läti kaupluste sulgemisest tulenevalt Selveril Lätis kaupade müügitulu ei olnud. Müügitulu Lätis 2010. aastal oli 10 000 eurot. Supermarketite segmendi puhaskasum oli miljon eurot, näidates võrrelduna 2010. aasta sama perioodiga 1,7 miljoni euro suurust kasvu. Eestis teenitud puhaskasum oli 2011. aasta I kvartalis 1,6 miljonit eurot, kasvades 1,0 miljonit eurot aasta varasema 0,6 miljoni euro kasumi tasemelt. I kvartali puhaskahjum Lätis oli 0,6 miljonit eurot, kahanedes baasperioodiga võrrelduna 0,7 miljoni võrra. Majandustegevus Lätis on külmutatud.
Automüük kasvas 31%. Kinnisvarade ärisegmendi kontserniväline käive kasvas 0,7 protsenti, 0,7 miljonile eurole. Segmendi aruandeperioodi kasum kasvas 2,9 protsenti, 1,6 miljonile eurole.
Autokaubandussegmendi 2011. aasta I kvartali müügitulu segmentidevaheliste tehinguteta kasvas 31,4 protsenti, 3,8 miljonile eurole. Autogrupi puhaskasum I kvartalis oli 0,2 miljonit eurot. Aasta tagasi, 2010. aasta esimese kolme kuuga, sai autogrupp 0,02 miljonit eurot kahjumit.
Jalatsikaubanduse käive kasvas kolm protsenti, 2,6 miljonile eurole. I kvartali kahjum jäi mullusele tasemele (0,6 mln eurot).