Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas leida Hiinast ärikontakte?
Peibutaval ja klientiderohkel Hiina turul varitsevad ka petturid. Et esimene ärikontakt õnnestuks ega tooks kaasa kahju, tasub osata sealsete ettevõtjatega ärisidemeid luua.
EAS hoiatas möödunud nädalal Hiina petturite eest. Nimelt on sagenenud juhtumid, kus Eesti ettevõte saab Hiinast e-posti teel tavapäratult suure tellimuse, kuid lähemal uurimisel selgub, et tegemist on pettusega.
EASi välisesindaja Hiinas Priit Martinson soovitab olla ettevaatlik kõigil juhtudel, kus ettevõtjat kutsutakse Hiina külla, et ostjaga kirjalik leping sõlmida. Kahtluse korral tuleb leida kohalik õigusnõustaja või konsulteerida EASi välisesindusega.
Samas ahvatleb Hiina ka siinseid ettevõtjaid ning kontakt kauge maa esindajaga luuakse tihti esimene kontakt mitte päriselus, vaid veebi vahendusel. Kuidas siiski turvaliselt kontakte luua ja pettureid vältida? Näiteks ärilt-ärile (B2B) andmepanku kasutades.
„Mitmed minu Eesti ärituttavad on kasutanud Hiina ettevõtetega suhtlemiseks või äri ajamiseks Hiina B2B platvorme nagu näiteks alibaba.com või madeinChina.com. Peaaegu kõikidel on tekkinud aga suuremaid või väiksemaid probleeme: finantspettuse juhtumid, toodete kvaliteet on madalam kui lubatud, tarne hilineb, kommunikatsiooniprobleemid jne,“ selgitas Tartu Ülikooli majandusteaduste doktorant, Hiina äri asjatundja Xiaotian Zhang.
Zhang soovitab Eesti ettevõtjatel kasutada nii Eesti kui Hiina teadmisi Hiinaga äri ajamiseks. „Sama soovitus kehtib ka teiste riikide puhul, kus on Eestist väga erinev ärikultuur.“
Pikemalt loe lugu tänasest Äripäevast. Päevapileti saad osta
SIIN.
Autor: Kadrin Karner, Rivo Sarapik