Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuusakoski kasvatas oma müügitulu 119,1%
Jäätmekäitlusturul liidri positsioonil oleval Kuusakoski ASi müügitulu oli möödunud aastal 911 miljonit krooni ning käive kasvas võrreldes 2009. aastaga 119,1%. Kuusakoski AS juhatuse esimees Kuldar Suits nimetas majandustulemust viljade söömise aastaks.
„Eelmise aasta numbrid olid ilusad tänu sellele, et aastatel 2008 ja 2009 tegime organisatsioonis ümberstruktureerimise,“ rääkis Suits.
Kriisieelsetel aastatel alustas ettevõtte nn kriisiprogrammiga. Ettevõtte koondas Baltikumi ja Poola organisatsioonides kokku üle poolte inimeste. „Tegime organisatsioonis suuri muutusi, koondasime palju asju ühtse juhtimise alla ning nüüd suudame juhtida tervet Baltikumi samade inimestega,“ lausus Suits.
„Möödunud aasta oli esimene aasta, kus me saime neid vilju maitsta ja sellepärast see oli enam-vähem stabiilne aasta meie jaoks,“ rääkis Kuusakoski juht kriisiprogrammi tulemustest.
Esimene kvartal sel aastal oli aga tagasihoidlik, kuid Suitsu sõnul ei kajasta esimene kvartal kunagi õigesti Kuusakoski aasta tegelikku käekäiku ja seetõttu selle põhjalt prognoose ei tehta. "Esimene kvartal on ju lumi maas ja siis ei liigu vanaraud ega muud jäätmed,“ lisas Suits. Kuna esimeses kvartalis oli ka meri jääs, ei saanud suured laevad sisse tulla ja ettevõte pidi oma müüke ümber korraldama nendesse sadamatesse, mis olid jääst vabad.
Täna tegeleb Kuusakoski mitte ainult vanametalliga vaid mitmesuguse jäätmekäsitlusega. „Praegu me ei käi veel prügikaste tühjendamas aga kõike muud me korjame ja teeme küll - näiteks plastmassi, vanu autosid, kumme, puidujäätmeid, pakendeid jne. Oleme universaalsed jäätmekäsitlejad,“ täpsustas Suits.
Nüüd on aga juba optimismiks põhjust. „Kevad on käes ning inimesed koristavad majaümbruseid ja suvilaid ning toovad oma vanametalli ja muud jäätmed ära,“ lausus Suits. Teise kvartali põhjal oskab Kuusakoski ka juba ettevõtte aastast käekäiku prognoosida. „Kui vanasti tõid vanarauda mitte just kõige korrektsemad inimesed, siis nüüd tahame tõsta kõikide inimeste teadlikkust, et nad tooksid ära kõik selle, mis vastab standarditele ning mis saab uuesti ringlusesse minna,“ märkis Suits.
Äripäev küsib 2010. aasta suurimate firmadelt, et kuidas on neil eelmine aasta läinud, kuidas on see aasta esimene kvartal möödunud ning millised on selle aasta eesmärgid.
Taust:
AS Kuusakoski on 2010 majandusaastal säilitanud jäätmekäitlusturul liidri positsiooni, kus käideldakse umbes 50% kogu Eesti vanametallist.
Paralleelselt vanametalli käitlusega on ettevõte 2010. aastal arendanud välja ka kompleksteenuse (ELV, akud, elektrija elektroonikajäätmed, ohtlikud jäätmed, plastjäätmed jpm).
Käibe suurenemine on majandusaasta aruande kohaselt tingitud kõrgematest metalli maailmaturu hindadest 2010. aastal ning samuti ka müügikoguste suurenemisest võrreldes 2009. aastaga. Vanametalli ostukogused on võrreldes 2009. aastaga suurenenud 31,5%.
2011. aasta peamisteks eesmärkideks on ettevõtte kuluefektiivsuse taseme säilitamine ja turuosa suurendamine läbi uute teenuste arendamise. Samuti plaanib Kuusakoski 2011. aastal kasvatada turuosa bioenergia valdkonnas ja plastide käitlemises.
Autor: Kadrin Karner, Alyona Stadnik