Inteli tippjuht nõustab eestlasi

Katre Pilvinski 01. juuni 2011, 00:00

Ta on kindel, et rõivaste müük kolib üha kiiremini internetti - see on kasvav äri.

Kuidas Te sattusite Fits.me'sse? Heikki (Massi Miliano tegevjuht Heikki Haldre - toim) leidis mind ühe oma kolleegi kaudu, kes helistas mulle ja rääkis, et ta on firmaga nagu Fits.me seotud ning ma tõesti pean nendega kohtuma. Ütlesin: "Suurepärane!", kujutades ette New Yorki, Chicagot, kuid mulle öeldi Eesti. Pidin kaardilt järele vaatama, kus Eesti asub. Kuid me kohtusime Heikkiga ning nüüd töötame koos.

Miks otsustasite Fits.me kasuks? Väga harva juhtub, et üks firma on sellises arenguetapis nii tugev, nagu on Fits.me, neil on juhtiv tehnoloogia. See on väga suur turg ning rõivaste jaemüügiäri on muutumas, viie või kümne aasta pärast ostetakse oluline osa rõivastest interneti teel.

Seda tööstust ootavad ees suured muutused ning vastavalt liigub ka suur osa tööstuse käibest. Seda esiteks.

Teiseks on Fits.me-l suurepärane tehnoloogia, et nende muutustega kohaneda, ning ta on juba praegu oma ala turuliider.

Mul kulus paar nädalat, et pakkumine tõsiselt läbi mõelda, et see on see, mida ma tahan.

Milline on Teie roll Fits.me-s, milles Te firmat nõustate? Olen Fits.me juhatuse nõunik. Minu stiil ei ole see, et kuus korra kuulan presentatsioone ja küsimusi ning siis lähen koju. Mul on päris suur kogemus turunduses, äriplaneerimises, brändi juhtimises ning selles vallas viin ellu muutusi ka Fits.me-s. Minust saab väga aktiivne juhatuse nõunik, eriti turunduses ja strateegilises planeerimises. Mitte et Fits.me-s oleks midagi halvasti, firma on juba tehnoloogia- ja turuliider, kuid ma aitan firmal veel tugevamaks muutuda.

Milliseid eesmärke kavatsete ellu viia? Tuleb selgitada, kuidas turg tegelikult toimib, kuidas teenuseid pakkuda, milline on õige finantseerimine. Me hakkame oma tooteid kujundama täpselt sihtrühmade jaoks. Loomulikult uued kliendid on alati eesmärk.

Mida arvate virtuaalsel teel riiete ostmisest? Kui mul pole näiteks kümne päeva jooksul olnud aega poes käia, kuid mul on ärikohtumiseks särki vaja - klik, klik, klik - imelihtne! Ma usun, et neid inimesi on üha rohkem, kes sellisel viisil ostlemist eelistavad. Internetipoed ei asenda fantastilisi riietebutiike ning võtab palju aega, enne kui see harjumus muutub. On naisi ja mehi, kes ei hakka iial internetis ostma, kuid ma usun, et suur osa elanikkonnast hakkab seda tegema.

Kas Fits.me nõustamine on nüüd Teie ainus töö? Olen mõningate asjadega tahtnud tegeleda juba pikka aega, kuid kaks kuud tagasi polnud neist ükski seotud ühe Eesti start-up-firmaga. Olen seotud veel mõne asjaga. Leping Fits.me-ga jätab ka perele rohkem aega.

Kas Teie sissetulek Intelis ja Fits.me-s on võrreldav?/b> Fits.me pole veel nii suur firma kui Intel, kuid ma olen kindel, et kui Fits.me teenib üle 50 miljardi aastas, siis on mu teenistus sama, mis oli Intelis. Järgneva kahe aasta jooksul seda siiski ei juhtu. Seniks naudin ma kiirete otsuste langetamise võimalust, see on värskendav ja lõbus. Seda on ühes multimiljardilises firmas raske teha.

Mis mulje on Teile jätnud Eesti pärast esimest külastust? See firma, kust ma äsja lahkusin, käis mööda ülikoole ja palus rohkem doktorikraadiga inimesi ette valmistada keemias, arvutiteaduses ja arvuti arhitektuuris, et oleks järelkasvu. Intel annab üle 100 miljoni dollari aastas haridusele, et lihtsalt rohkem lapsi matemaatikat ja reaalteadusi õppima julgustada. Kuid Eestis pole seda kümne aasta jooksul vaja teha, Eesti haridussüsteem on suurepärane. Eestis peaks olema rohkem start-up'e kuna infrastruktuur on siin paigas ja siin on kindlasti kvalifitseeritud talente. Eesti ettevõtluskliima näib olevat vägagi soosiv ning inimesed on sõbralikud.

Sageli võetakse kõlava nimega nõustaja, kes nime ja PRi poolest on väga tugev, aga kellel tegelikult väga aega ei ole. Edu sõltub sellest, kui palju aega on inimesel firmaga tegeleda. Mulje on jäänud, et William Swope plaanib Fits.me-ga tegeleda aktiivselt. Kui selline kogemustega inimene kaasa aitab, siis seal on kaks poolt - üks on tema kontaktid. Eriti USAs on nii, et kui sa tuled võõrast riigist ja oled tundmatu ettevõte, siis on müügi- või enese tutvustamise kohtumisi väga raske saada ja uste avajana on sellised kõlava nimega inimesed hästi tähtsad. Teine pool on see, kui palju ta suudab kaasa aidata strateegia ja tootearenduse poolel. Ma arvan, et need kaks poolt on ühetähtsad. Swope suudab kindlasti nime poolest uksi avada ja ma usun, et tal on USAs väga suur kontaktvõrgustik.

Enamiku tööst peavad aga ikkagi ära tegema ettevõtte asutajad, juhid ja tavatöötajad - ega ühest inimesest mingit imet ei sünni. Firma tegemine on tiimitöö ja ühe inimese lisandumine, ükskõik kui hea ta on, võib aidata kaasa 10-20%, aga tõenäoliselt ei kahekordista ega mitmekordista midagi.

GrabCadis aitab kaasa USA inkubaator ja teiseks oleme nõustajatena kaasanud just cadi-maailma tugevaid spetsialiste. Nende nime kasutamine aitab uute kontaktide saamisele kaasa.

Paljud William Swope'i kolleegid olid imestunud, miks ta väikese Eesti oma sihtpunktiks valis. Iga firma, aga eriti maailma turule minev, on õnnega koos, saades selliste kogemustega mehe oma meeskonda. Juba ainuüksi fakt, et William Swope Inteli asepresidendi kohalt Fits.me-sse suundus, on ülikõnekas ning näitab selle firma ja valdkonna perspektiivi.

Härra Swope ise pidas sellist väljakutset väga huvipakkuvaks ning perspektiivseks. Tegu on ju murrangulise lähenemisega riietustööstuses, tööstuses, mis puudutab iga inimest maailmas. Nii suurt turgu kaasavat äritegevust ei kohta just tihti! Seetõttu pean loomulikuks ning hindan kõrgelt Fits.me juhi Heikki Haldre väga õiget sammu kaasata maailma mastaabis läbilöömiseks ka maailma mastaapi tegijaid.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:54
Otsi:

Ava täpsem otsing