Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    "Eestlane ei ole odav tööjõud"

    Silja Line'i laevade eestlastega mehitamine ei aitaks kulusid kärpida, ütles Talink Silja OY tegevdirektor Margus Schults.

    Viis aastat tagasi ei kiitnud soomlased seda heaks, et Tallink Silja Line’i ära ostis. Kuivõrd peetakse Silja kaubamärgist Soomes lugu täna?Ma arvan, et praegu on Silja koos Tallinkiga üks paremaid kaubamärke Läänemerel. See on selge. Meie firmas on kaks tugevat kaubamärki, mis on tänases olukorras marsruutidest johtuvalt eri kallastel eri tuntusega. Soomes on küll nii, et Silja on tuntud, kuid ka Tallink võtab tugevasti järele. Seega ei saa siin nüüd küll midagi halvasti öelda. 
    Mida olete aastate jooksul teinud, et soomlased Tallink Silja kaubamärki hästi suhtuksid?Kuna meil on 8,5 miljonit reisijat aastas ja Soomest tuleb sellest 4,5 miljonit, on kokkuvõttes väga suur osa soomlasi ühel või teisel viisil meie tooteid kasutanud. Kui nad näevad, et meie teenindus, toit, kaubavalik ning hinna-kvaliteedi suhe on heal tasemel, ongi see brändi tugevus.
    Kas olete kaalunud mõtet, et kaotada Silja kaubamärk üldse ära ja asendada see Tallinkiga? Ei, kindlasti mitte. Sellepärast, et Silja Line on ikkagi nii pikka aega Põhjamaade turul olnud ning me ei näe, et me sellest midagi võidaksime, pigem kaotaksime. Hetkel jätkame kahe kaubamärgiga.
    Kui lihtne on eestlasel asuda juhtima Soome firmat?Minul personaalselt ei olnud see väga suur probleem. Kui ma 17 aastat tagasi alustasin oma töökarjääri, siis oli mul kogu aeg peas mõte, et tahan olla osa „rahvusvahelisest“. Mul oli õnn, et  alustasin oma töökarjääri Taani saatkonnas. Edasi läksin Eesti Ühispanka, kus olin alati rahvusvaheliste projektide eestvedaja. Pärast seda, kui SEB ostis 2000. aastal kõik kolm Balti panka, suundusin tööle peakontorisse Rootsi. Seega on mul rahvusvaheline töökogemus olemas ja minu jaoks polnud Soome minek probleem. Nii palju, kui olen tagasisidet saanud, võttis ka organisatsioon mu positiivselt vastu.
    Millega peaks üks juht arvestama, kui ta suundub juhtima Soome ettevõtet?Üks eripära on minu arvates see, et Soomes on palju planeerimist. See ei vasta küll üks ühele innovatiivsusele või kiirusele, kuid asjad on põhjalikult ja korralikult planeeritud. Väga selgelt tuleb välja, et ei saa juhinduda mõttest, et tehtud mõeldud.
    Teine asi on kindlasti igasugustes maatriksi- ja katuseorganisatsioonides töötamise kogemuses. Soomes on palju ettevõtteid, kes töötavad rahvusvahelisel turul. Paljud inimesed ja ühiskond on sellega harjunud, kuid eestlase jaoks võib see olla uus.
    Siiski ei saa öelda, et kahes ühiskonnas oleks suurt lõhe. Mõlemad on ikkagi suhteliselt pragmaatilised põhjamaad. Pigem on suurem lõhe rootslase ja eestlase vahel.
    Mida arvate ametiühingutest ja kuidas olete nendega kohanenud?Suhteliselt edukalt olen kohenenud. Me puutume kokku kahte tüüpi ametiühingutega, üks siis reguleerib maa organisatsiooni ja teine mereorganisatsiooni. Me oleme leidnud pragmaatilise ühise keele ja suuri vastuolusid pole tekkinud. Pigem on vajalik selgitamisprotsess. Näiteks alustasime eri lipu laevade vahel personalivahetusprogrammi, millele esimene reaktsioon ametiühingute poolt oli ehmatav. Pärast selgitustööd said nad aga aru, et see on kasulik kõigile osapooltele.
    Kui kaua plaanite Tallink Silja juhi kohal olla? Raske öelda, kuid eelmises firmas olin ma 14 aastat. Praegu on ikkagi alles kaks aastat oldud ja üsna palju on veel teha. Kui ma alustasin, siis oli mul väljastpoolt tulijana lihtsustatud mõte, et mis seal on, laevad sõidavad ju kogu aeg ning juht ainult vaatab ja kontrollib rahavoogusid. Tegelikult olin ma üllatunud, kui palju on ühes laevafirmas tegemist, sest seal on tegelikult kõik ärid koos. Igav seal kindlasti ei hakka. Vara on küll midagi öelda, kuid loodan küll, et olen seal veel kaua.
    Kas Teil endal on samuti Tallinki aktsiaid? Ei, hetkel ei ole. Ütleme nii, et olen investeerimisalal olnud konservatiivne. Lõppkokkuvõttes olen ma ka siseringi inimene ning seal tuleb endale piirangud selgeks teha. Mul pole selleks siiani aega olnud.
    Kuidas suhtute optsioonisüsteemi?Nüüd on optsioonisüsteem aktsionäride üldkoosolekul heaks kiidetud ja see läheb lähiajal ka käiku. Pikaajaline sidumine on esmakordselt teostamisel ning see on alati positiivne. Optsioon on selleks klassikaline valik.
    Kui palju on Tallink Silja OY-s tööl eestlasi? Ma ei oskagi täpselt öelda. Meil on maal 500 inimest ja Soome lipu all 1000 inimest merel. Eestlaste arv ei ole null, aga jääb umbes kümne kanti.
    Miks nii vähe?See on hea küsimus. Ilmselt tuleneb see sellest, et eestlane on paikne rahvas. Tema jaoks on Tallinnast Tartusse koliminegi suur samm.Meie jaoks ei ole eestlane odav tööjõud. Nemad töötavad soomlastega samal alusel, seega mingit kuluedu eestlaste värbamine ei anna.
    Mis muutused on toimunud viimaste aasta jooksul laevadel tarbijakulutustes?Kõige suurem muutus on see, et tarbijakindlus on tagasi. Kui hallidel aegadel kulutas üks reisija umbes 73 eurot, siis nüüd on see 80 euro kandis. Kuid just kindlus on pärast kriisi taastunud ja inimesed usuvad, et elu läheb edasi ning julgevad osta kallimaid asju.
    Autor: Kadrin Karner, Birjo Must
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.