Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettepanekud pole uued

    Eesti riigi kohustus on tagada, et tänavatel, sh teiste Euroopa riikide omadel, ei liikleks Eesti numbrimärki kandvaid kindlustamata sõidukeid. Kindlustuse eesmärk on kaitsta ühelt poolt õnnetustes kannatanuid, teisalt ka õnnetuse põhjustajaid kannatanute esitatavate nõuete vastu.
    Sarnased lahendused ka Skandinaavias. Kindlustuskohustuse täitmist tagatakse ja kontrollitakse kahel viisil: esiteks politsei poolt pisteliselt dokumente kontrollides ja teiseks Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) poolt liiklusregistri ja liikluskindlustuse registri andmeid võrreldes. Esimesel juhul on politseil õigus teha trahvi sõidukijuhile, kes on kindlustamata sõiduki roolis.
    Teisel juhul saadab LKF sõiduki omanikule teate teha dokumendid korda, s.o kas sõiduk registrist ajutiselt või alaliselt kustutada või sõiduk kindlustada. Vajalikud ja asjakohased on mõlemat tüüpi kontrollimeetmed. Need ei ole uued ettepanekud, mis on eelnõuga tulnud, vaid tegemist on süsteemiga, mis on toiminud sellisena juba aastaid. Sarnased lahendused toimivad ka näiteks Skandinaavias.
    Kui inimene ei ole oma sõiduki dokumente korda teinud (sõidukit registrist maha võtnud või seda kindlustanud), saadab LKF talle kindlustusmakse tasumise nõude. Nõude tasumisel on tal tagasiulatuv kindlustuskaitse, kuid see ei vabastada teda kindlustuskohustusest tulevikus. Sellisel viisil sissenõutud kindlustusmaksete eest hüvitab LKF kahju nendele kannatanutele, kellele põhjustas kahju kindlustamata sõiduk.
    Seega tegemist ei ole trahviga, vaid sellest finantseeritakse kindlustamata sõidukitega seotud riski.
    Sõiduk võib seista ilma kindlustuslepinguta 12 kuud - seejärel peab omanik/vastutav kasutaja otsustama, kas sõiduk ajutiselt või alaliselt liiklusregistrist kustutada või sõlmida kindlustusleping vabalt valitud kindlustusseltsiga.
    Liiklusregistri vastavad toimingud - registrist ajutuselt või alaliselt kustutamine ning uuesti arvele võtmine - on isikutele tasuta toimingud (riigilõivu ei ole). On oluline, et kõik liikluses osalevad sõidukid oleksid kaetud liikluskindlustuse lepinguga ning samamoodi, et liiklusregister kajastaks korrektseid andmeid sõidukite kohta, mis osalevad liikluses ning mis ei osale.
    Kui sõiduk n-ö seisab rohkem kui aasta, on mõistlik see registrist ajutiselt kustutada (mis on üpris lihtne ja kiire protseduur) ning seejärel ei ole ka kohustust sõlmida liikluskindlustuse lepingut.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.