Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piirilinna restoran, ilus ja uhke

    Kui pärast pikka ekslemist piirilinnas Narvas restoranini King jõudsin, polnud seal ühtegi inimest. Uurisin baaritöötajalt, kas ta oskaks juhatada mind mõnda sellisesse restorani, kus ka inimesi on. Tema aga vastas pisut häbelikult: "Meil ikka mõnikord on."
    Olin juba kahes tühjas restoranis käinud, leidsin ka paar restorani, mis ainult tellimise peale uksed lahti teevad, ning nägin paari päris mahajäetud ilmega toitlustusasutust. Võib-olla otsisin valest kohast, aga Narvas on isegi südalinna leidmisega teatavasti raskusi. Olgu siis King, mis sest, et inimtühi. Pisiasjade kallal ei nori ja pealegi olen viimastel aastatel juba tühjade restoranidega harjunud.
    King oli hämar - stiil selline, aga küllap ka kokkuhoid. Valisin aknaaluse laua, et natukenegi heledam oleks. Kauaks ma sinna jääda ei saanud, sest hakkas külm ja pidin istuma kaminale lähemale. Nii et kolm käiku kaminatule valguses täielikus üksinduses - kuninglik, eks ole! Ainult kuninga söögisaali ehtisid vanad hobuserakmed, vasest puhkpillid ja samovar. Minevikule sekundeeris tänapäev tagasihoidlikes värvitoonides plastlinikute näol.
    Eelroaga pole Narvas pikka mõtlemist - loomulikult silmud. Need olid suurepärased: kenas marinaaditarretises, hoogsate diagonaalsete lõigetega tükeldatud, kolm oliivi, sidruniviil ja tillioksake garneeringuks - maitsev!
    Menüü oli mõõdukalt slaavipärane, aga mitte ainult. Pearoogade hulgas jäi silma nimetus Eesti rahvustoit - ahjuliha Mulgi kapsa ja kartuliga. Väga tore üllatus piirilinna restoranis. (Muide - ühes Tallinna noobli kaubakeskuse söögikohas on mu healt sõbralt kord küsitud, kas ta soovib Mulgi kapsaid kartuli või riisiga. Ja peale riisi oldi valmis Mulgi kapsaid ka värskekapsasalatiga rikastama).
    Kuna saabusin piirilinna Eesti poolt, siis Mulgi kapsast ma ei hoolinud ning valisin pearoaks lambaliha baklažaani ja küüslauguga, lisandiks küpsetatud brokoli. See osutus kahjuks halvaks valikuks.
    Tegemist oli lambahautisega, kus lamba osa oli erakordselt väike. Valdava osa roast moodustas soust, kus ka natuke liigpehmet baklažaani võis aimata. Brokolist oli välja võetud kõik, mis võtta annab. Kõigepealt oli seda tugevalt keedetud, et see vormi kaotaks, siis juustuga kaetud ja ahjus üle küpsetatud - nii kadus ka maitse.
    Aga serveering oli peen: lambasoust oli omaette kausikeses, brokoli omas, kõik koos tomati- ja kurgiviiludega suurele taldrikule seatud. Söömiseks nuga ja kahvel. Kausist kahvliga sousti süüa ma ei oska, aga lusikat ei küsinud sellepärast, et tegelikult ma seda sousti ei tahtnudki, liiga rasvane oli. Kurnasin kahvliga lihatükid kastmest välja, maitsestasin neid vedela maitseainega - punase poolmagusa Gruusia veiniga - ja ülejäänu rändas kööki tagasi.
    Kui miski läheb untsu, tuleb ennast magusaga lohutada. Valisin koogi nimega Sipelgapesa. Kelner paistis imestavat, et leidub üks inimene, kes sellist kooki ei tea, aga kui veel minusuguseid on, siis Sipelgapesa on justkui kirju koer, ainult magusa kondenspiimaga ja ilma kakaota. Jah, magus oli küll. Aga ei muud.
    Nii et minu elu esimene Narva linna restoranis käimine eriti ilusaks ja uhkeks ei kujunenud. Küll aga leidsin raamatukogu nurga tagant piroženaja tõeliste vana kooli pirukatega: pirukad kalaga, pirukad riisiga, pirukad lihaga. Tainalehekestega kaetud ja hinnad sentides.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.