Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus internetimull paisub
Maailma suurim soodsate päevapakkumiste sait Groupon on pärast mitmeid spekulatsioone ja ülevõtmispakkumisi „lõpuks“ tulemas börsile, soovides aktsiate avaliku esmaemissiooniga kaasata sotsiaalmeedia ettevõtte kohta rekordilised 750 miljonit dollarit.
„Lõpuks“ oli irooniaga öeldud, sest firma on asutatud alles 2008. aastal ning juba praegu peetakse firma, mis kolme aasta peale on 540 miljoniga kahjumis, tegelikuks turuväärtuseks ligikaudu 25 miljardit dollarit. Grouponi meeletu edu ja hämmastavad kasvunumbrid tekitavad tunde, et aeg oleks justkui 10 aastat tagasi liikunud internetimulli eelsesse aega tagasi.
Mis Grouponisse puutub, siis on tervitatav, et USAs endiselt firmad tahavad börsile minna, isegi kui neil firmadel pole reaalset vajadust suurel hulgal raha kaasata. Need 750 miljonit saaks Grouponi sugune ettevõte riskikapitalistidelt kenasti kätte. Seega jääme lootma, et interneti- ja üldse tehnoloogiafirmadest kuiv Balti aktsiaturg võib samuti selle buumi tulemusel rikastuda.
Meie enda Groupon ehk Cherry.ee võiks mõne ühinemise ja paari uue turu vallutamisel olla täiesti atraktiivne börsiettevõte. Sama võib öelda ka Webmedia kohta. Üldised trendid hakkavad üha enam soosima internetifirmade börsile tulekut ja miks mitte tulla börsile umbes Facebookiga samal ajal. Meedia tähelepanu ei saaks olla kõrgem.
Lähemalt saab artiklit lugeda esmaspäevasest lehenumbrist.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California