Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Koidula jaama saab juhtida Tallinnast
Siemens Oy Eesti filiaali transpordisüsteemide divisjoni juhi Tiit Männiksaare kinnitusel on tegu täisdigitaalse automaatsüsteemiga. "Siemensi tarkvara on spetsiaalselt sellele projektile välja töötatud, tegu on Euroopa praeguse tipptehnoloogiaga," rääkis Männiksaar. "Kõige olulisem on, et uus juhtimissüsteem minimeerib võimaliku inimvea rongiliikluse juhtimisel." Männiksaare sõnul saab rongiliiklust Koidula piirijaamas juhtida kas või Tallinnast.
Rongide uus elektrooniline juhtimissüsteem, mille projekteerimine ja ehitamine läks kokku maksma 7,7 miljonit eurot, võtab ka oluliselt vähem ruumi ning seega võimaldab vähendada ekspluatatsiooni- ja hooldekulusid.
"Tarkvara on Siemensi poolt ja meie tegime kõik välitööd," ütles Siemensi koostööpartner, elektri- ja telekommunikatsioonivõrkude ehitusega tegeleva OÜ Corle juhatuse liige Kaido Kornak.
Põlvamaal Värska vallas asuvas Koidula piirijaamas oli oluline tärmin 26. mail, mil ühendati Kagu-Eesti raudteekolmnurk ehk Valga ja Tartu raudtee peateed. Uus piirijaam parandab kaupade liikumise logistikat Eesti ja Venemaa vahel ning tekkinud on uus transpordikoridor Peterburist Lätti ja Kaliningradi. Uue piirijaama läbilaskevõime on kuni 40 rongipaari ööpäevas.
Koidula piirijaam valmib juulis ning pidulik avamine on planeeritud septembri algusse.
"Nordecon Ehitus on lõpetamas kolme hoone ehitust, samuti on teha veel platsid, lõpetada piirdeaed ning tegeleda haljastusega," loetles Riigi Kinnisvara ASi Koidula projekti direktor Urmas Leinfeld. "Ka viimane suurem objekt, rongide röntgenikompleks on ehituslikult valmis ning seadmed paigas. Röntgen hakkab pilti näitama selle nädala lõpus ja pärast seda järgneb katsetuste periood ning töötajate koolitus. Röntgenikompleks antakse tellijale üle septembri algul."