Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas lobisemine rahaks keerata?
"Facebookis on tuhandeid inimesi ja vajutatakse lihtsalt nupule "meeldib", kuid sealt edasi neid panustama meelitama keeruline," rääkis kampaania "Maha TTV, raha lasteaedadele" üks eestvedaja Britt Kerbo.
Ent lisaks inimeste passiivsusele kahandavad tulemusi ka ettevõted, mis sotsiaalmeediast kiiret ja hõlpsat profiiti lõigata loodavad. Näiteks kogutakse Facebookis eduka kampaaniaga firmale tuhandeid fänne, kuid pärast auhinna väljajagamist lõpeb igasugune suhtlus.
"Fännide saamine ei ole turundus. Mida nendega edasi teed ja kuidas seda klienditeeninduses kasutad, see on oluline küsimus," rõhutas turismiturunduse asjatundja Marko Siller.
"Ainult fännide hulga pingeridadest ei piisa, tuleb vaadata, kui palju keegi fännilehel vaeva näeb," täiendas presidendile sotsiaalmeediat monitooriv Freqmedia tegevjuht Toomas Toots. "Suur fännide hulk ja nende passiivsus näitavad, et strateegiat ei ole - proovime palju fänne kätte saada, siis vaatame, mis edasi teha."
Tegevused sotsiaalmeedia firma kasuks pööramisel ei ole keerulised, kuid tahavad esiteks erinevate kanalite valdamist ning teisalt eesmärke ja mõtestatud tegutsemist.