Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn tõstab ühistranspordipiletite hindu

    Seoses kütuse- ja elektrihinna märkimisväärse tõusuga tuleb  ka sõidupiletite hindu mõnevõrra korrigeerida, ütles Tallinna abilinnapea Taavi Aas.

    „Ilma selleta ei ole võimalik tagada ühistranspordi senist kvaliteeti,“ nentis Aas. „Mõnevõrra tõusevad vaid talongide hinnad, kaarditoodete kasutamise soodustamiseks nende hinnad aga enamasti hoopis langevad.“
    Aas rõhutas, et ühistranspordi sõidupiletite hinnad jäeti eurodesse ümber arvestamisel eelmise aasta tasemele. “Kroonihinnad arvutati eurodesse ümber sendi täpsusega. Nüüdseks on aga selge, et euro tulek ja üldine majandusolukord on muutunud ja samamoodi jätkata ei ole võimalik.“
    Kulude suurenemine on ka põhjuseks, miks senise 90 päeva kaardi kasutamist sellisel kujul jätkata ei ole võimalik. Kaardi hind päeva kohta on kõigest 47 senti ja selline sõidutasu ei ole jätkusuutliku ühistranspordi seisukohalt piisav.
    "Samas kallineb endise 90 päeva perioodikaardi omanikule ühistranspordi kasutamine vaid 15 senti päevas, mis muu hinnatõusuga võrreldes ei tohiks olla ülejõu käiv. Tuletaksin ka meelde, et Tallinna ühistranspordi aastane kulu on 48 miljonit eurot ja piletitulu moodustab sellest vaid 20 miljonit eurot.“ nentis Aas.  
    Eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes on ühistranspordi käigus hoidmiseks vajalikud energiakulud märkimisväärselt kasvanud - diiselkütus on kallinenud ca 16%  ja elekter ca 9%. Samuti on hindu tõstnud või tõstmas enamus bussifirmasid.
    Aasa sõnul ei ole vedajatel enam ka sisemisi ressursse, mille arvelt kokku hoida ja kasvanud kulusid katta, rääkimata veeremi uuendamisse ja infrastruktuuri parandamisse investeerimisest.
    Edaspidi jääb valikusse korra pilet ehk talong (ka 10 talongist koosnev talongiraamat), 1 tunni pilet, 1 päeva kaart, 3 päeva kaart (nädalalõpu kasutajatele), 5 päeva kaart (töönädalal kasutajatele) ja 30 päeva kaart. 30 päeva kaarti on võimalik soetada elektroonilisel kujul ka kuni kolmeks järjestikuseks perioodiks, seda eelkõige mugavust silmas pidades. Sooduskaartide alla ühendatakse nii senised õpilaskaardid kui ka ülejäänud sooduskaardid. Sooduskaardid kehtivad kõigile senistele sooduskaartide kasutajatele ning taas on sooduskaarti õigus kasutada ka mittetallinlastest üliõpilastel, pensionäridel, 3- ja enama lapsega pere vanematel jne.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.