Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sisetehing Narvas osutus pettumuseks

    Narva linn sõlmis endale kuuluva ettevõttega Narva Bussiveod sisetehingu liikluskorraldusvahendite, tänavavalgustuse ja haljasalade hooldustööde teostamiseks.

    Lisaks inimeste vedamisele soovis Narva Bussiveod hakata tegelema ka kommunaalteenuste osutamisega. Kuna ettevõte kuulub 100-protsendiliselt linnale, siis kasutas linn haljasalade hoolduse lepingu sõlmimiseks riigihanke seaduse erisust, mille järgi saab linn suunata tööd sisetehinguga otse, ilma hanget korraldamata.
    Paraku on 1. maist haljasaladel toimetama asunud ettevõte oma töödega hädas.„Linn ei ole kunagi olnud sellises seisus, praktiliselt kõik on niitmata. Ka laste mänguväljakud on korrastamata, samuti linnamööbel, puud-põõsad ja hekid on hooldamata,“ loetles Narva linnavara- ja majandusameti direktori kohusetäitja Tamara Luigas.
    Samas on Narva Bussiveod esitanud linnale arved täismahus tööde eest. Ligi 50 000 eurost on amet nõustunud poole summa tasumisega. Teise poole maksmiseks aga Luigas allkirja ei anna, sest linn ei saa maksta tegemata tööde eest.
    „Kui keegi arvab, et siin pigistatakse silm kinni või makstakse neile ette, siis seda ei juhtu,“ jätkus ka Narva linnapeal Tarmo Tammistel bussifirma aadressil kriitikat. „Ma ei ole nende tööga rahul ja kui töö ei saa tehtud, siis leiame teise firma. See, et tööd teeb linnale kuuluv ettevõte, ei tähenda, et saab teha mingeid järeleandmisi ja lasta asjadel joosta omasoodu,“ lisas Tammiste.Narva Bussiveod tegevdirektor Eduard East põhjendas probleeme sellega, et ettevõtte jaoks on tegemist uue tegevusalaga, alustati nullist ning ettevalmistusaeg jäi lühikeseks.
    „Mina nimetan neid töisteks probleemideks. Lahendus on, et käime koos linna esindajatega need tegemata kohad üle ja teeme tööplaani, et tööd kiiremas korras ära teha. Tahame anda endast parima, et kvaliteet oleks tasemel,“ lubas East.Kui Narva Bussiveod taotles linnalt sisetehingu sõlmimist, siis põhjendas ettevõte selle vajalikkust järgnevalt: „Sisetehing on avalike teenuste kättesaadavuse ja universaalsuse tagamiseks igati sobiv, vajalik ja mõõdukas meede, andes hankijale senisest suurema kaalutlus- ja iseotsustusõiguse teenuse maksumuse, kvantiteedi ja kvaliteedi küsimustes. Seejuures pole rahaline kokkuhoid kindlasti eesmark omaette ning järeleandmisi kvaliteedis omavalitsusüksus endale lubada ei saa.“
    Selle aasta 18. jaanuaril sõlmis Narva Bussiveod töölepingu endise keskerakondlasest volikogu liikme Aleksandr Moissejeviga, kes suurema osa eelmisest aastast istus trellide taga politseinikule pistise andmise katse eest.Moissejev on ettevõttes tööl projektijuhina, kelle ülesandeks on tellimusreiside arendamine Narva ja Leningradi oblasti erinevate linnade vahel. Kuid linna võimustruktuuri tundvad inimesed peavad Moissejevi rolli ettevõtte trügimisel kommunaalteenuste turule väga suureks.Moissejev ning East on selle tagasi lükanud.
    Mis on mis
    Sisetehing on hankija leping äriühinguga, mille kõik aktsiad või osad kuuluvad otseselt sellele hankijale või talle koos teiste hankijatega või sihtasutusega, mille ainuasutaja on see hankija või mille kõik asutajad on see hankija koos teiste hankijatega. Sisuliselt on tegemist riigihankemenetluseta, s.o konkurentsile mitte avatud, otselepinguga.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.