Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maag loodab Atriast mööda saada
"Tahame kasvada suuruselt teiseks liha valmistoodete tegijaks Eestis. Teise kohaga on meil vähem kui üheprotsendine vahe," ütles Maag Lihatööstuse juhatuse esimees Olle Horm. "Proovime kangesti neile kanna peale astuda." Praegu on Eestis suurim tootja Rakvere Lihakombinaat, teisel kohal on Atria, kolmandal Maag.
"Tuleb ikka teha oma igapäevast tööd, teha häid tooteid, mida tarbija osta tahab. Tuleb mõistliku turuhinnaga müüa, et tarbijad jaksaksid osta, ega tohi teha kompromissi kvaliteedis ja maitsetes," vastas Horm küsimusele, mida nad kavatsevad selleks teha.
Kasvuaastad hakkavad tagasi tulema. Horm lisas, et kui eelmisel aastal lihaturg kahanes, siis tundub, et tänavu hakkab 2007. aasta vaikselt tagasi tulema. "Tarbimine kasvab ning sel aastal on nii käive kui ka maht kasvanud kuskil 10%. Mais püstitasime kõigi aegade tootmisrekordi nii rahaliselt kui ka kilogrammides," kommenteeris ta.
Hormi ütlusel on hämmastav, et mais müüdi rohkem kui eelmise aasta juunis või jõulude ajal. "Ühte konkreetset nuppu, mida me vajutasime, et kõik hästi läks, ei oska välja tuua. Oleme teinud kõike natukene ning igal pool midagi parandanud," rääkis Horm.
Hinnatundlikkus annab endast märku. Horm lisas, et majanduskasvu positiivne mõju on juba näha lihatoodete tarbimises, sest rohkem ostetakse kallimaid ja peenemad tooteid. "Siiski võib öelda, et tarbijate hinnatundlikkus on suur. Ühest küljest tahavad inimesed tarbida tervislikumalt ja paremini, kuid vaatamata tööpuuduse vähenemisele on hind enamiku toidukaupade puhul peamine ostuotsuse kriteerium," sõnas Horm.
Maag Lihatööstuse müügi- ja turundusdirektori Meelis Laande sõnul on Maag Lihatööstuse kasvunumbrite taga tootearendus, millega on aktiivselt tegeletud ning mis on tarbijate poolt väga hästi vastu võetud. "Usume, et läheneva jaanipäeva ajal müüme oma tooteid veerandi võrra enam kui möödunud aastal," lisas ta.
Atria Eesti ASilt ei õnnestunud Äripäeval eile kommentaari saada.
Atria Plc teatas muudatustest oma 2011. aasta ärikasumi prognoosis. Ettevõtte ootuste kohaselt tuleb 2011. aasta ärikasum oluliselt väiksem kui 2010. aastal. Ettevõtte käibeprognoos jääb samaks.
"Ebakindlus on peamiselt põhjustatud teravilja, sööda ja muu toormaterjali kasvavatest hindadest ning keerulisest turusituatsioonist Venemaal," selgitas firma börsiteates.
Atria on ette võtnud kulude kärpimise programmi, mis peab aitama saavutada kogukulutuste kokkuhoiu 17 miljonit eurot.
Atria esindab Eestis kolme lihatoote kaubamärki: Wõro, Maks & Moorits ja Vastse-Kuuste.
Rakvere Lihakombinaat on Baltimaade suurim liha töötlemise ja müügi ettevõte ning meie plaan on jätkuvalt tugevdada positsioone Baltimaades. Eestis ja Lätis oleme kindlad turuliidrid, suurim potentsiaal ootab realiseerimist Leedus.
Usutavasti lihatarbimine pisitasa suureneb koos majanduskasvuga. Tarbija on hakanud rohkem eelistama singitooteid ning samuti kasvab mugavustoodete populaarsus. Endiselt on turg siiski hinnatundlik ning ca 75% ostudest moodustavad kampaaniatooted.
Toidutööstust tervikuna mõjutab eelkõige see, mis toimub toorainehindadega maailmaturul. Vähem mõjutavad, aga on siiski ka olulised kulutused energiale ning tööjõule.