Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EVEA: kaardimaksete vahendustasud peavad alanema

    Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioon (EVEA) asub pankadega läbirääkimistesse, et vähendada ettevõtja jaoks kahjulikult kõrgeid kaardimaksetega seotud kulutusi.

    Täna tehakse kaubanduses ja teeninduses veel üle 60% maksetest sularahas. Ettevõtja, eriti väikeettevõtja, eelistab sularaha, sest klientidele kaardimaksevõimaluse pakkumine on tema jaoks tihti ülejõukäivalt kallis.
    Samas - kaardimaksete levikust võidaksid nii kaupmehed, kliendid kui pangad. Kuid selleks, et rohkem ettevõtteid hakkaksid pakkuma kaardimaksevõmalust, peavad pankadele makstavad kaardimaksetega seotud kulud oluliselt langema.
    Meie eesmärgiks on motiveerida suuremat hulka väikeettevõtjaid pakkuma kaardimaksevõimalust, mis on kliendile mugavaim maksmisviis ja seda ilma, et väikeettevõtja kaotaks enamust osa oma kasumist.
    EVEA viis väikeste ja keskmise suurusega kaubandus- ja teenindusettevõtete hulgas läbi küsitluse, millest selgus, et keskmiselt maksab ettevõtja pangale vahendustasuna 1,7% kaardiga tasutust tehingu summast, millele lisandub kuus keskmiselt 15,40 € makseterminali renditasu ning  22,30 € sidekulusid.
    Väikekaupmeeste keskmise üsna madala rentaabluse juures võib see tähendada kaardimaksetelt üle poole kasumi kaotust. Praktiliselt kõik küsitletud ettevõtjad, kes ka ise kaardimaksevõimalust pakkusid, pidasid praegust olukorda ebaõiglaseks. 78% neist on püüdnud ise pangaga tingimusi läbi rääkida, kuid ilmselgelt tulemusteta. Samas mittevastuvõtjatest vaid 20% on panga poole läbirääkimisteks pöördunud (mis samuti ei viinud soovitud tulemuseni) ning 80% pidas seda eos lootusetuks.
    Just kõrge kaardimakse kulukus on peamiseks põhjuseks, miks 39% väikekaupmeestest ja teenindusettevõtjatest ei võta kaardimakseid üldse vastu.
    Uuringust tuli välja ka see, et nii kaardimaksete vastuvõtjad  kui mittevastuvõtjad on küllaltki ühel meelel, mis on õiglane ja aktsepteeritav pangatasu kardimakse vahendamisel: see on ca. 0,5% makse summast. Ka terminali renditasu osas soovivad praegused kaardimaksete vastuvõtjad olulist langust – 2,5 korda praeguse tasemega võrreldes, 5.87 euroni kuus. Kaardimakse võimalust mittepakkuvate ettevõtete arvates võiks vastuvõetav terminali renditasu olla 3,20 eurot kuus.
    Mitmed küsitluses osalejad tegid ettepaneku asendada praegune protsendipõhine tasu kindla suurusega tehingutasuga, sest panga või kaardimaksekeskuse kulud IT-süsteemide ülalpidamiseks ei sõltu tegelikult sellest, kui suured summad liiguvad üksikute tehingutena läbi makseterminali, vaid pigem sõltuvad tehingute arvust.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.