Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlased käisid end Aasia vägevatele meelde tuletamas

    Fujiani provintsi peetakse Hiina moodsa logistika näidispiirkonnaks. Allprovintsi piirkonna kaguosas on asutanud oma harukontori või agendi 20 juhtivat maailma laevaliini. Kokku väljub Xiamenist üle 180 erineva laevaliini, enam kui 40 riiki ja 60 sadamasse.
    Peamised Xiameni koostöösadamad Euroopas on praegu Hamburg, Bremerhaven ja Rotterdam. Xiameni sadamat läbis möödunud aastal 5,8 miljonit TEUd konteinereid ja sadama kogu kaubamaht ulatus 139 miljoni tonnini.
    Xiameni lennujaam kuulub viie Hiina suurema lennujaama hulka, kaubavedude ja -lendude järgi on aga kolme esimese hulgas. Piirkonda on investeeringuid teinud mitmed globaalsed suurettevõtted, nagu Dell, Kodak, Panasonic Electric, TDK, Lenovo, Wal-Mart, Metro jt. Fuijani provintsil on majandus- ja kaubandussidemed sõlmitud enam kui 200 riigi või piirkonnaga.
    Nüüd soovivad neid suhteid ka Eesti logistikud. Hiinalsed olid lahkelt nõus. Xiameni ja Fujiani Logistika Assotsiatsioonid sõlmisid Eesti Logistikaklastriga koostöömemorandumi.
    Fujiani provintsi keskuses Fuzhous asuv sadam on üks Hiina olulistest väliskaubanduse huvidest.
    Fuzhou sadamast väljuvad kaubavood nii Euroopasse, Lääne- ja Lõuna-Aafrikasse kui ka USAsse. Sadama mullune konteinerkauba liikluse maht kasvas üle 30%, olles Fujiani provintsi sadamatest kiireima arenguga. Selles sadamas käis oma eelnevale kokkuleppele kinnitust saamas Alekon Cargo, kes oli saanud õiguse agenteerida Sinotransi vedusid Läänemere piirkonnas. Sinotrans on Hiina suuremaid logistikaettevõtteid, millel on üle 700 tütarettevõtte. "Pidasime vajalikuks kohtuda Fuzhou sadamas kohalike Sinotransi esindajatega, et uuesti kinnitada ja läbi rääkida nende sadamast tulevate kaupade suunamine Tallinna sadama kaudu," ütles Alekon Cargo juht Erkki Veismann.
    Maailma viie suurima konteinerisadama hulka kuuluvas Busanis tõestati eestlastele mitme konteineriterminali operaatorfirma kasutamise edukust.
    Busan on viie maailma suurima konteinerisadama hulka kuuluv sadam, mille kaudu liigub ligikaudu 80% Lõuna-Korea konteinerikaupadest. Logistikaklastri delegatsiooni juhtinud Andres Valgeristi sõnul on Muuga ja Sillamäe sadamate arenguplaanides just konteinerivõimekuse tõstmine. Seega oli Busani konteinerterminalidega tutvumine neile harukordne võimalus kogemuste saamiseks.
    Busani sadamas pakub teenuseid 6 konteineriterminali operaatorit. See on aastate jooksul oluliselt langetanud hindu ja aidanud sadamal tõsta konkurentsivõimet.
    Eesti Sadamate Liidu tegevdirektori Viktor Palmeti sõnul on Busani sadamas näha, et just mitme konteinerkauba operaatorfirma rakendamine on üliedukas.
    Eesti logistikaettevõtjad külastasid Aasia reisil holdingfirmat Hanjin Group. Grupi koosseisu kuuluvad Korea suurimad transpordifirmad Hanjin Shipping, Hanjin Transportation ja Korean Air.
    ASi EVR Cargo juhatuse esimehe Jaanus Paasi sõnul olid Hanjini asepresidendid huvitatud mitmest Eestist Kesk-Aasiasse liikuva konteinerirongi kasutamise võimalusest.
    Paasi sõnul arutati läbi Eesti sadamatesse tulevate Korea kaupade transiiti konteinerrongiga Kasahhi ja Usbekistani. Samuti USA vägede varustamist Afganistanis Ameerikast tuleva kaubaga. "On reaalne võimalus kaasata täiendavaid kaubamahte Ameerikast Eesti transiidikanali kaudu," selgitas Paas.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.