Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hispaania rõivagigant aina kasvab
Industria de Diseno Textil teenis aprillis lõppenud kvartaliga 332 miljonit eurot puhaskasumit, mida on 10% rohkem kui aasta tagasi. Bloombergi küsitletud analüütikud ootasid keskmiselt 316 miljoni eurost puhaskasumit. Rõivafirma käive vastas aga täpipealt ootustele, sest kolme kuuga küündis käive 2,96 miljardi euroni. Aastases võrdluses tähendas see 11% kasvu.
Hea kasvunumbri taga seisab firma agressiivne laienemisstrateegia, mille tulemusel avati kolme kuu jooksul 110 uut poodi üle maailma. Selle aja jooksul avati esimene Zara pood Austraalias ja esimene Bershka kauplus Jaapanis, pärast mida tegutseb Inditex juba 78 riigis. Tänavu plaanitakse uued poed avada veel Lõuna-Aafrika Vabariigis, Taiwanis ning Peruus.
Palju sarnasusi Baltikaga. "Inditexi võime tulla välja kiiresti kasvavatel arenevatel ja lõunamaistel turgudel koos kindla mitme brändi strateegiaga vähendab oluliselt ettevõtte kasvueesmärkide täitmise riske võrreldes ühe brändi strateegiaga," kirjutas HSCB analüütik Paul Rossington, kes soovitab Inditexi aktsiat osta.
Sarnaselt Baltikale on Inditex sihikule võtnud internetikasutajad. Septembris avati Zara e-pood, mille kaudu saab rõivaid osta juba 16 Euroopa riigis. Septembris plaanitakse veebi tuua veel kuue brändi tooted ning avatakse veebipood USAs.
Nii mõneski mõttes on huvitav võrrelda Inditexi ja Baltikat, sest paljud asjad neil kattuvad, kuigi võrdlus on ikkagi sääse ja elevandi vahel. Tegu on otseste konkurentidega, kumbki omab mitut brändi ning emafirmade nime brändina ei kasutata. Firmade strateegia on aga praegu täiesti vastupidine - Baltika vähendab kaupluste arvu, Inditex aga laieneb hoogsalt. Mõlemad on sihikule võtnud ka internetimüügi, kuid see on veel liiga varajases staadiumis, et seda adekvaatselt hinnata. Rossingtoni hinnangul võiks veebimüügi osakaal kasvada kuni veerandini Inditexi kogukäibest.
Konkurentide aktsiad on kukkunud. Baltikast on raha välja voolanud (I kvartali lõpus oli firmal pangakontol 0,3 miljonit eurot), samas kui Inditexi vabade rahaliste vahendite hulk on kasvanud 3013 miljoni euroni. Üllatavalt väike vahe on ka näiteks valuutakõikumistest tekkivas kasumis või kahjumis. Inditex teenis esimeses kvartalis ligi 3 miljardi euro suuruse käibe juures valuutakursi muutustest miljon eurot kasumit. Baltika kandis eelmise aasta kolmandas kvartalis 13,5 miljoni eurose käibe juures 0,6 miljonit eurot valuutakursi kahjumit.
22. juunil oma tulemused avalikustava H&Mi aktsia on sel aastal kukkunud 3,2%, samas kui Inditexi aktsia on sel aastal tõusnud 10% ning viimase aasta jooksul 30%. Baltika aktsia on sel aastal kukkunud 24% ning Eestisse Inditexi tooteid importiva Apranga aktsia 16%.