Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui oluline on tööstuse konkurentsivõimele riigi logistilise võimekuse arendamine?

    Küsimus on oluline igale ettevõttele ning arvan, et ka IT-valdkonnale on riigi logistiline võimekus oluline.
    Kindlasti tuleb jätkata samas suunas arengut - parandada nii teedevõrgu kui ka logistikasõlmpunktide (sadamad, raudteejaamad, lennuväljad) olukorda.
    Parandamine tähendab olemasoleva efektiivsemaks muutmist. Tuleb vähendada logistikakulusid või suurendada läbilaskevõimet. Muul viisil lihtsalt ilusatesse infrastruktuuriobjektidesse raha paigutamine on mõttetu. Seega tuleb iga objekti eraldi analüüsida. Nii saame Eesti ettevõtetele maailma lähemale tuua, mis konkurentsipositsiooni kindlasti parandab.
    Kas ettevõtted seda võimalikku eelist kasutada oskavad, tehes õigeid tooteid sobivatele turgudele, on omaette küsimus. Kindlasti ei ole praegu Eesti logistikavõimekus peamine takistus ettevõtete efektiivsel toimimisel.
    Meil on miljardeid jagada loendamatuteks abiprojektideks. Aga kui jutt läheb konkreetsete lahenduste peale, nagu riiklikult juhitud logistikakeskus, siis meil raha pole.
    Reaalsete võimaluste hindamiseks on vaja diskussiooni Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, eksportööride ja logistikute vahel. Praegu näeb igaüks oma mätta otsast.
    Kui kolm osapoolt on konkreetsed, siis kõige keerulisem on küsimus, kes esindab eksportööre. Andmekaitse seaduse tõttu ei ole neist võimalik nimekirja ega täpsemat profiili luua. Pole mõtet lähtuda Eestis tegutsevate välisomanike filiaalide seisukohtadest, sest nad moodustavad vaid meie ekspordi jäämäe tipu ja protsentuaalselt mitte väga suure osa koguekspordist. Samuti ei langetata nende ettevõtete otsuseid siin.
    Me peaks lähtuma Eesti kapitalil põhinevate eksportööride vajadustest. Kõige parem on ilmselt toetada väikeseid ja keskmise suurusega ettevõtteid, sest nende ressursid on palju piiratumad kui suureksporööride omad. Küsimus on, kes neid ühendab ja millised oleks probleemid, mida ühiselt lahendada.
    Minu hinnangul takistab andmekaitse seadus meil ekspordi arengut. Kui ma sooviks teada, kes Eestist näiteks Indiasse ekspordib, et teha koostööd, siis pole seda võimalik teada saada.
    Kui meie suursaadikut mõnes riigis huvitab, kes Eestist sinna ekspordib, et pakkuda abi ja koostööd, siis see info pole kättesaadav. Kelle eest me keda kaitseme?
    Eesti asub logistiliselt Ida ja Lääne vahelisel tuiksoonel, mis tõstatab logistika võimekuse ja vajaliku taristu parendamise vajaduse. Riik peab hoidma tasemel Eesti kui eduka logistikariigi kuvandit ning pikaajaliste eesmärkide ja tegevuskavadega seda igati toetama.
    Tuleb arvestada rohkem tööstussektori spetsiifilisi vajadusi. Riik peab arvestama teedevõrgustike rajamisel tööstusrajoonide ja kindlasti ka väiksemate ettevõtlusvormidega maapiirkonnas. Näiteks rohke lumega talvedel võib väiksemas maapiirkonnas asuvale ettevõttele muutuda tarnimisel olukord väga keeruliseks.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.