Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
RM: eesmärk on vedelkütuse erimärgistamisest täielikult loobuda
Eile riigikogus vastu võetud erimärgistatud kütuse seaduse muutmise seadus tõstab maksusüsteemi tulemuslikkust ja tõhusust, vähendades maksuerisusi ja süsteemi halduskulu ning muutes soodustused ja toetused senisest enam vajaduspõhiseks, edastas rahandusministeerium.
Vedelkütuse erimärgistamise seaduse muutmise seadusega lõpetatakse erimärgistatud vedelkütuse kasutamine paiksetes mootorites ning kaevandus-, metsandus- ja ehitustöödel alates 2012. aastast.
Seaduse teine etapp näeb ette allesjäävatele soodustatud valdkondadele (reisijate ja kaupade raudteevedu, laevaliiklus, soojuse ja elektrienergia tootmine ning põllumajandus) soodusmääraga kütuse kasutamise asemel toetusskeemide või otsetoetuste rakendamise. Eesmärgiks on vedelkütuse erimärgistamisest täielikult loobuda. Valitsuse tegevusprogrammist tulenevalt töötavad majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning põllumajandusministeerium toetusskeemid välja 2011. aasta jooksul.
Eestis on seni lubatud kasutada soodusmääraga diislikütust ja kerget kütteõli peaaegu kõigis energiamaksustamise direktiiviga lubatud valdkondades. See on kaasa toonud märkimisväärsed halduskulud ja koormuse maksu- ja tolliametile.
Rahandusministeeriumi hinnangul on kõige suurem kulu kogu erimärgistatud vedelkütuse tarneahela kontrollimine erimärgistusainete eemaldamise riskide vähendamiseks, samuti reidid teedel erimärgistatud vedelkütuse väärkasutamise avastamiseks ning kütusemüüjate igakuiselt esitatavate kütuse liikumise ja müügiga seotud aruannete kontrollimine. Vedelkütuse erimärgistamisega kaasnevad kulud ka sellega otseselt või kaudselt kokkupuutuvatele kütusekäitlejatele.
Samuti ei ole maksusoodustusega fossiilse kütuse kasutamise toetamine õige keskkonnakaitse ja säästva tarbimise seisukohast. Praegune olukord ei motiveeri diislikütuse ja kerge kütteõli kasutajaid otsima keskkonnasõbralikumaid lahendusi ega ka investeerima säästlikumasse tarbimisse ja kokkuhoidu.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.