Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Välimeediafirma JCDecaux kasvatas taas käivet ja kasumit
Eesti suurim välimeediafirma JCDecaux kasvatas 2010. aastal käibe 58,5 miljoni ja kasumi 14,5 miljoni kroonini.
Aasta enne seda oli kunagi Unicomi nime kandnud JCDecaux käive 52,8 miljonit ja kasum 7,9 miljonilt krooni. Ligikaudu 30 töötajaga JCDecaux 2007. ja 2008. aasta müügikäive ulatus vastavalt 78 ja 73 miljoni kroonini.
JCDecaux alustas avalike teenuste osutamisega 1994. aastal, mil sõlmis lepingu Tallinna linnaga bussiootepaviljonide paigaldamiseks ja hooldamiseks. Tallinnast on reklaamidega bussiootepaviljonide võrk laienenud üle Eesti. Praeguseks tegutseb JCDecaux kodulehe andmetel 34 Eesti asulas ja nende eksponeeritav reklaam on nähtav rohkem kui 65%-le Eesti elanikkonnast.
JCDecaux turunduskoordinaator Katri Horma kommenteeris, et kasvupinnas valmistati ette juba masu ajal. „2009. aasta oli aeg, mil paljud ettevõtted pidid võimalikult ratsionaalselt oma tooteportfelli ja muudki kulud ümber hindama. Et reklaamiinvesteeringuid hakati samuti järjest täpsemalt vaatama, pidime oma tooteportfelli samuti segmenteerumisele suunama,” ütles Horma.
”Lõime välimeedia läbipaistvuse suurendamiseks sihitud paketid; samuti sidusime erinevaid tõestusmaterjale välimeedia kampaaniate toimivuse kohta. Reklaamivõrgu osas lõpetasime mitmeid väherentaableid asukohalepinguid,” kirjeldas Horma tehtut.
”Võib öelda, et tegelikult oleme kasvanud just 2009. aastal ümbervaadatud aluste pealt. Ning kuigi turg on tõusutrendis, on reklaamiostjad võrreldes 2007. aastaga märksa ratsionaalsemad, asisemad ja nõudlikumad, otsides oma investeeringutele võimalikult selget põhjendust,” lisas Horma.
Reklaamituru tervikpilti kajastab tema sõnul kõige paremini Emori turuülevaade, mis näitab, et välimeedia ettevõtete käive tõusis 2010. aastal eelneva aastaga võrreldes 1,3%. Välimeedia ettevõtete kogukäive 2010. aastal oli Emori andmetel 89,9 miljonit krooni.
Suuremate tegijate turuosad masu ajal palju ei muutunud, märkis Horma lisades, et tegevuse lõpetamise või tegevusmahu vähendamise kohta tuleks aga küsida iga välimeediafirma enda käest.
2010. aastal alanud vaikne välireklaami mahu vaikne tõus jätkub ka 2011. aastal. ”N-ö põhi oli ilmselt 2009. aasta suvel, kus käibed kukkusid kõikides meediaettevõtetes drastiliselt. Suurematel ettevõtetel oli seda suuremate ressursside ja klientide hulga tõttu kergem üle elada, samas on suurematel ka rohkem kohustusi kanda, mille tõttu peab ettevõttes ka kõige keerulisematel aegadel raha liikuma,“ ütles Horma. „Võib öelda, et oli raske, kuid pideva mõttelise arendustegevuse tõttu firmas sees meil masendusmeeleolusid ei olnud, pilk oli kogu aeg suunatud tulevikku,“ meenutas ta.
Kriis muutis reklaamiostjad oluliselt teadlikumaks ja nõudlikumaks, kuid teiselt poolt on teadlike ning haritud ostjatega meeldiv suhelda. Oluline trend välimeedias on liikumine järjest suurema efektiivsuse poole, lausus Horma. Efektiivsust mõõdetakse nii kampaaniakesksetes järeluuringutes kui ka reklaamide otstarbekama ja läbipaistvama planeerimise eesmärgil käivitunud suuremahulises uuringuprojektis Outdoor Impact, mis annab loodetavasti 2011. aasta lõpuks vastuse, kui palju välireklaamiga kontakte võidetakse, rääkis Horma.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.