Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Välimeediafirma JCDecaux kasvatas taas käivet ja kasumit

    Eesti suurim välimeediafirma JCDecaux kasvatas 2010. aastal käibe 58,5 miljoni ja kasumi 14,5 miljoni kroonini.

    Aasta enne seda oli kunagi Unicomi nime kandnud JCDecaux käive 52,8 miljonit ja kasum 7,9 miljonilt krooni. Ligikaudu 30 töötajaga JCDecaux 2007. ja 2008. aasta müügikäive ulatus vastavalt 78 ja 73 miljoni kroonini.
    JCDecaux alustas avalike teenuste osutamisega 1994. aastal, mil sõlmis lepingu Tallinna linnaga bussiootepaviljonide paigaldamiseks ja hooldamiseks. Tallinnast on reklaamidega bussiootepaviljonide võrk laienenud üle Eesti. Praeguseks tegutseb JCDecaux kodulehe andmetel 34 Eesti asulas ja nende eksponeeritav reklaam on nähtav rohkem kui 65%-le Eesti elanikkonnast.
    JCDecaux turunduskoordinaator Katri Horma kommenteeris, et kasvupinnas valmistati ette juba masu ajal. „2009. aasta oli aeg, mil paljud ettevõtted pidid võimalikult ratsionaalselt oma tooteportfelli ja muudki kulud ümber hindama. Et reklaamiinvesteeringuid hakati samuti järjest täpsemalt vaatama, pidime oma tooteportfelli samuti segmenteerumisele suunama,” ütles Horma.
    ”Lõime välimeedia läbipaistvuse suurendamiseks sihitud paketid; samuti sidusime erinevaid tõestusmaterjale välimeedia kampaaniate toimivuse kohta. Reklaamivõrgu osas lõpetasime mitmeid väherentaableid asukohalepinguid,” kirjeldas Horma tehtut.
    ”Võib öelda, et tegelikult oleme kasvanud just 2009. aastal ümbervaadatud aluste pealt. Ning kuigi turg on tõusutrendis, on reklaamiostjad võrreldes 2007. aastaga märksa ratsionaalsemad, asisemad ja nõudlikumad, otsides oma investeeringutele võimalikult selget põhjendust,” lisas Horma.
    Reklaamituru tervikpilti kajastab tema sõnul kõige paremini Emori turuülevaade, mis näitab, et välimeedia ettevõtete käive tõusis 2010. aastal eelneva aastaga võrreldes 1,3%. Välimeedia ettevõtete kogukäive 2010. aastal oli Emori andmetel 89,9 miljonit krooni.
    Suuremate tegijate turuosad masu ajal palju ei muutunud, märkis Horma lisades, et tegevuse lõpetamise või tegevusmahu vähendamise kohta tuleks aga küsida iga välimeediafirma enda käest.
    2010. aastal alanud vaikne välireklaami mahu vaikne tõus jätkub ka 2011. aastal. ”N-ö põhi oli ilmselt 2009. aasta suvel, kus käibed kukkusid kõikides meediaettevõtetes drastiliselt. Suurematel ettevõtetel oli seda suuremate ressursside ja klientide hulga tõttu kergem üle elada, samas on suurematel ka rohkem kohustusi kanda, mille tõttu peab ettevõttes ka kõige keerulisematel aegadel raha liikuma,“ ütles Horma. „Võib öelda, et oli raske, kuid pideva mõttelise arendustegevuse tõttu firmas sees meil masendusmeeleolusid ei olnud, pilk oli kogu aeg suunatud tulevikku,“ meenutas ta.
    Kriis muutis reklaamiostjad oluliselt teadlikumaks ja nõudlikumaks, kuid teiselt poolt on teadlike ning haritud ostjatega meeldiv suhelda. Oluline trend välimeedias on liikumine järjest suurema efektiivsuse poole, lausus Horma. Efektiivsust mõõdetakse nii kampaaniakesksetes järeluuringutes kui ka reklaamide otstarbekama ja läbipaistvama planeerimise eesmärgil käivitunud suuremahulises uuringuprojektis Outdoor Impact, mis annab loodetavasti 2011. aasta lõpuks vastuse, kui palju välireklaamiga kontakte võidetakse, rääkis Horma.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.