Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti mehed määravad uue Volvo väljanägemise
Umbes kolme aasta pärast näeme tänavatel Volvosid, mille välimuse ja sisemuse disainimisel on mängus kahe Eesti mehe käed.
Rootsis Volvo disaineritena töötavad Risto Vahtra ja Sten Häggblom on selle haruldase ametini jõudnud hilistel öötundidel tehtud jõupingutustega, aga eelkõige ikka tänu suurele kirele autode vastu.
„Täna olen kaheksa tundi järjest ainult auto tagaosi joonistanud,“ ütleb Sten Häggblom, kui võtame koos tema ja Risto Vahtraga istet Göteborgis asuvas disainibüroos Cliff. Büroo üheks osanikuks on Häggblom ise ja siit sai alguse tema tee Volvo disaneriks.
„Volvo oli meie klient,“ meenutab Häggblom, „ja eelmise aasta märtsis, kui kriis läbi sai, küsisid nad meilt töölist. Meil oli paar kandidaati välja pakkuda ja nad valisid välja minu.“
Häggblom, kelle perekonnanimi viitab rannarootslasest isale, on üles kasvanud Eestis, aga jõudis Rootsi 1991. aastal, kui ta oli 14aastane. „Isa tahtis koju tulla ja siis avanes selleks võimalus,“ ütleb ta.
Häggblomi kõrval istub Risto Vahtra, TTÜ tootearenduse bakalaureusekraadiga, Rootsis kolm ja pool aastat elanud ja Göteborgis autodisaineriks õppinud eestlane. Vahtra väike disainistuudio asub meie jutuajamise paigast paari tänava võrra eemal. Töö selles firmas, mis oli alguses mõeldud vaid Chalmersi tehnikaülikooli õpingute kõrval leiva lauale toomiseks, viis temagi kokku inimestega Volvos. „Nüüd oleme kolleegid ja istun nendega koos,“ ütleb ta.
Artiklit saab lugeda paberlehest tellides lehe
SIIT või ostes päevapileti
SIIT.
Autor: Kadri Bank, Anne Oja
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.