Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lada teeb eluspüsimiseks suure rahasüsti
Vaatamata nõukogude liidu kokkuvarisemisele on tollane töörahvaauto endiselt Venemaa kõige populaarsem automark, mis enda positsiooni hoidmiseks plaanib teha suure rahasüsti.
Lada omanikfirma OAO AvtoVAZ, millest 25% kuulub Renault'le, plaanib investeerida ligikaudu 5,4 miljardit dollarit, mille tulemusel tutvustatakse järgneva kolme aasta jooksul kokku seitset uut mudelit, vahendab uudisteagentuur Bloomberg. Selle tulemusel saadetakse välja teenitud pensionile mudelid, mis olid müügis juba enne Mihhail Gorbatšovi võimuletulekut 1985. aastal.
Lada omab hetkel Venemaa autoturul domineerivat 24% turuosa, kuid konkurendid on talle liginemas. Peamisteks konkurentideks on Venemaal General Motors, Volkswagen ning Ford, kellest kaks esimest omavad vastavalt 8,9% ja 7,5% turuosa.
Paljuski peab Lada lootma klientidele nagu 35aastane jaemüügijuht Sergei Tšernik, kes eelistas uut Lada 2107 Fiati ja Chevrolet' mudelitele, sest Lada on odavam ja kergem hooldada.
"Valisin Lada eelkõige hinna tõttu," ütles Tšernik Bloombergile. "Isegi mina saan vajadusel väiksemaid parandustöid teha, mis paraku uute välismaa mudelite puhul ei oleks võimalik, sest nad on elektroonikat täis topitud."
Lada 2107 mudelit tutvustati esimest korda 1982. aastal, ajal kui Leonid Brežnev veel võimul oli. Selle mudeli hind algab kõigest 5155 eurost, mis on enam kui kaks korda soodsam uuest Ford Focusest ja VW Polost.
Viimased müügis olevad nõukogudeaegsed Lada mudelid on veel 2104 ja 2105, mis ühtlasi ka kõige odavamad, sest hinnad algavad kõigest 4400 eurost.
VTB Capitali analüütiku Elena Sakhnova sõnul on Lada peamine väljakutse hoida autode hindu madalal, püüdes samal ajal autosid lääne konkurentidega võistlemiseks moderniseerida. Tema sõnul on hind Lada peamine eelis, eelkõige väljaspool Moskvat ja Peterburi.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California