Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Apple on kaotanud kasvuaktsia maine
Uusi tooteid ootavad ning konkurentsi Google'ilt kartvad investorid on aasta esimeses pooles Apple'i aktsiale kahju teinud. Viimati esines "õunafirma" aktsia sedavõrd kehvasti kolm aastat tagasi.
Palju vastuolusid. Apple'i aktsia on sel kuul kukkunud juba 4% ning veebruari keskel saavutatud tipust, kui aktsia maksis 363,13 dollarit, on see alla tulnud 8% võrra. Nii kehv poolaasta Apple'ile oli viimati 2008. aasta esimes pooles, kui finantskriis maailmas võimust võttis. Alates 14. jaanuarist ehk päevast enne tegevjuht Steve Jobsi haiguslehele minekut on aktsia kukkunud 4,1% ning Jobsi eemalolek on firma üks suuremaid valupunkte.
Apple on nii mõneski mõttes väga vastandlik firma. Ühelt poolt omatakse ülipopulaarset iPhone'i, kuid investorid kardavad, et Google oma Androidiga on eest ära minemas ja uus iPhone peaks tulema alles septembris. Juba aasta on möödas iPadi tutvustamisest, kuid ära hellitatud investorid nõuavad juba uusi leiutisi. Samas on firma meeletult kiiresti kasvanud, sest ainuüksi viimase kahe kvartaliga on ettevõtte kasum suurenenud üle 75%. Meeletu kasv, kui arvestada, et tegu on maailmas turuväärtuselt teise ettevõttega.
Kasvuperiood on läbi. "Nad on nii edukad oma tegemistes, et nad tegelikult vajavad juba järgmist suurt asja, et panna aktsia rallima," ütles YCMNet Advisorsi investeeringutestrateeg Michael Yoshikami Bloombergile. "Me peame teada saama, mis võib järgmine kullaauk olla."
Apple'i aktsia on seni käitunud väga hästi ja tõelise kasvuaktsiana. Aktsia hind ligi neljakordistus perioodil 2007 jaanuar kuni 2010. aasta lõpp. Kui Jobs taasliitus Apple'iga 1997. aasta 16. septembril, kauples aktsia 5,48 dollaril, eilse seisuga tähendab see ca 66kordset kasvu.
Arvestades aktsia senist suurt tõusu, on tõenäoliselt paratamatu, et kasvuhoog aeglustub, isegi kui firma kahekordistab käibe ja neljakordistab kasumi. Firma vajab uut supertoodet, kuid kas see ikka tuleb ilma Jobsita?