Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti taas pildil

Birjo Must, Kadri Bank 03. juuli 2011, 14:04

Kriisi ajal tuli Eesti Rootsi ajakirjanduses taas pilti ja mõned reisijad valivad nüüd kalli Norra asemel reisi Tallinnasse, rääkis Tallink Silja AB tegevjuht Kadri Land.

Järgneb üks osa intervjuust Kadri Landiga:

Kuidas Tallinkil Rootsi poolt vaadatuna on viimastel aastatel läinud?
Ma ei laskuks siin detailidesse, sest börsiettevõttena kajastame me kogu ettevõtte tulemusi tervikuna, mitte igat segmenti eraldi. Seda ei tee ka teised laevandusettevõtted. Aga kui üldiselt vaadata nn kriisiaega, siis Rootsis oli huvitav tendents see, et kõigepealt hakkas langema cargo. Reisijate poolega ei juhtunud esialgu midagi, kuid siis langes see järele. Nüüd, kui turud hakkasid taastuma, siis cargo tõusis järsult eelmisest sügisest. 
Rootsi turismiturul on viimase paari-kolme aasta jooksul toimunud nihked ja tundub, et see ei langegi enam täpselt samasse kohta, kus ta oli neli aastat tagasi. On ebaselge, et kui tolm lõpuks langenud on, siis milline pilt välja näeb. 

Aga mis suunas võiks turg muutuda?
Kui kümme aastat tagasi oli Ameerikas tavaline, et inimesel oli nädal aega puhkust ja selle aja sees käidi läbi kogu Aasia, siis eurooplaste puhkused olid pikad ja pikalt ette planeeritud. Rootslane veetis tüüpiliselt kaks nädalat aastas Tais, nädal Mallorcal, pluss nende vahele kruiisid. Nüüd on reisid lühemad ja neid planeeritakse ka märkimisväärselt lühemalt ette. Väga trendikas on Rootsis näiteks nädalavahetus Roomas või väike Londoni-suts. See lühikese puhkuse mudel on meile kasulik – selline paaripäevane kruiis ööbimisega Tallinnas, Riias või Helsingis.

Kas kriis pani rootslasi Eesti vastu rohkem huvi tundma?
See on huvitav reklaamiefekt. Kuna kriis puudutas Eestit igapäevaselt teravamalt kui Rootsit – ja nagu me teame, siis negatiivne uudis müüb kõige paremini –, siis tuli Eesti ka Rootsi ajakirjanduses taas pilti.
Ja mida rohkem sellest kirjutada, seda rohkem tekib spontaanset lisahuvi. On muidugi ka põnev vaadata, et kiired rakettidena tõusnud majandused nüüd kukuvad – et kuhu ja kui palju.
Pluss me ei saa üle ega ümber sellest, et rootslaste investeeringud on Eestisse väga suured. Ka Rootsi pankadel oli hirm suur naha vahel, sest nad olid Eestisse investeerinud ja kõrgeid panuseid teinud.

Kuid kas see hirm ja huvi paneb inimese ka sellesse riiki reisima? 
Osa inimestest kindlasti. Osade reisijate jaoks on hind väga tähtis. Nii kui turud ja hinnad kukuvad, siis minnakse kalli Norra asemel odavamasse Tallinnasse, mis asub sama kaugel. Ma saan meeldiva laevareisi ja lubada endale luksust, mida siin kodus lubada ei saaks.
Teist tüüpi reisijatel on ärihuvid. Turgude kukkumise ajal võib kiirelt liigutades väga õigeid ja kasulikke samme teha. Seepärast vaatas osa Rootsi ärimehi n-ö läbi luubi, kas tasuks midagi üle võtta, sinna kiirelt investeerida vms. See kliendigrupp on küll puhtalt lennundusklient, aga igasugune rootslaste huvi Eesti suhtes on ka kasulik meile.

Kas on üldse võimalik meelitada ärimeest laevale?
Absoluutselt. Näiteks me müüme air and sea paketti. Sa näiteks lendad Eestisse, teed oma kohtumised ära ja sõidad laevaga sellises lõõgastavas keskkonnas tagasi. Või näiteks toimub õhtul konverents laevas, järgmine päev on ärikohtumised Eestis ja tuled tagasi lennukiga. Siis jääb reis ühe öö pikkuseks ega hakka venima, sest aeg on raha.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
03. July 2011, 18:08
Otsi:

Ava täpsem otsing