KredEx: krediidikindlustuse kasutajad on julgemad

Birjo Must 05. juuli 2011, 12:15

Krediidikindlustust kasutavad ettevõtted müüvad oma tooteid julgemalt ning ekspordivad suuremas mahus ja enamatesse riikidesse, rääkis KredEx Krediidikindlustuse juhatuse liige Mariko Rukholm.

„Krediidikindlustuse puhul mõeldakse tihti teenuse hinnale, kuid unustatakse ära teenuse mitteostmise korral tekkiv võimalik kahju,“ sõnas Rukholm.

Kindlustuse hind sõltub Rukholmi sõnul kahju tõenäosusest, kaetud riskidest ning kindlustusvõtja enda valmisolekust riske jagada. Lisaks mõjutab krediidikindlustuse hinda riikide majanduse üldine olukord, pakutavad maksetähtajad ning ettevõtja enda suutlikkus krediidiriske juhtida.

„Kindlustuse hind on alati kordades madalam kui võimalik kahju,“ lausus Rukholm.

Ta tõi näiteks, et 50 000eurose tehingu kindlustamine Euroopa Liidu suunal maksab 0,4% käibest ehk 200 eurot. Mida väiksem on ettevõtte müügimarginaal, seda keerulisem on kahju omavahenditest katta. „Toodud näite puhul tähendaks 50 000eurone kahju 10% müügimarginaali juures ettevõttele vajadust leida vähemalt 500 000 euro väärtuses uusi müügivõimalusi,“ sõnas Rukholm.

Lisaks krediidiriskide maandamisele saab krediidikindlustuse puhul Rukholmi hinnangul välja tuua teisigi eeliseid. „Rahvusvahelised uuringud on näidanud, et krediidikindlustust kasutavad ettevõtted müüvad oma tooteid julgemalt, pakuvad sagedamini krediiti ning ekspordivad suuremas mahus ja enamatesse riikidesse,“ lausus ta. Lisades, et kindlustuse kasutamine toob kaasa ka ettevõtte tegevus- ja finantseerimiskulu kokkuhoiu.

Rukholmi sõnul väärib märkimist ka fakt, et uuringute kohaselt ei teki ettevõtte krediidikahju mitte uute, vaid 80% juhtudest hoopis pikaaegsete koostööpartneritega.


Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. July 2011, 12:15
Otsi:

Ava täpsem otsing