Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Elion tõrjus seni suurima küberrünnaku
"Märkasime 29. juunil, et midagi toimub, ning sellest hetkest kuni tänase päevani on toimunud jätkuvalt selle juhtumi analüüs ja uurimine," sõnas Reiljan.
"Antud juhul me kahtlustame kõige rohkem, et häkkerid üritasid enda valdusse saada Elioni e-posti serverit ise ja meilikeskkonda kasutada spämmi saatmiseks," selgitas ta. "Õnneks oleme suutnud halvima ära hoida, võime väita, et kliendi kontodele ja andmetele ei ole ligi pääsetud," lausus Reiljan.
Reiljan ei julgenud lubada, et häkkerid ka tabatakse. "Kuna me praegu teadaolevate andmete põhjal võime öelda, et see rünnak tuli tõenäoliselt väljastpoolt Eestit, siis ma arvan, et nende häkkerite või häkkeri tabamise tõenäosus ei ole üleliia suur," selgitas ta.
Turvalisuse huvides pöördus Elion kõigi 70 000 kliendi poole, kellel on kõnealuses e-posti süsteemis konto, ja palus neil oma kontode paroolid vahetada.
Üks Elioni klient teatas Delfile, et saab pärast oma meilikonto parooli vahetust sellest hoolimata nii vana kui ka uue parooliga oma kontole ligi.
"Vahetasin ära oma meilikonto parooli, kuid mõlemad töötavat suurepäraselt edasi. Enamik kliente ei saa sellest muidugi kunagi teada. Aga tegemist on äärmiselt tõsise turvaprobleemiga. Kahjuks püüab Elion aga jätta muljet, et kõik on juba lahendatud ja muretsemiseks suurt põhjust ei ole," teatas nädalavahetusel Delfile üks anonüümseks jääda soovinud inimene.
Elion esitas juhtumi uurimiseks avalduse kriminaalasja algatamiseks.