Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EK kavandab kütusedirektiivi. Hinnad tõusuteel
Euroopa Komisjon tegi reedel ettepaneku vähendada laevanduse vääveldioksiidiheidet 90%. Ettepaneku järgi vähendatakse 1. jaanuarist 2015 Läänemerel, Põhjamerel ja La Manche'i väinas laevakütuse väävlisisalduse tase 1,5%-lt 0,1%-le.
Muudes piirkondades tuleb 1. jaanuariks 2020 toime tulla veel ulatuslikuma kärpimisega 4,5%-lt 0,5%-le, teatas Euroopa Komisjon. Laevadel lubatakse madala väävlisisaldusega kütuse asemel kasutada ka heitgaasipuhastussüsteeme.
Oluline inimese tervis. Komisjoni arvutuste kohaselt toob muutus kaasa kuni 11 mld euro eest kulusid, mis jääb siiski alla kasule - inimeste tervis võidab rahaliselt 15-34 mld eurot.
Keskkonnavolinik Janez Potocnik ütles: "Piirid õhureostust kinni ei pea. Juba mõnda aega on reguleerijad tegelenud maismaalt pärit reostusega; nüüd peaks merendussektor andma oma õiglase panuse, seda enam, et õhusaaste levib rannikualadest palju kaugemale. Meie ettepanek on väga oluline, sest kiiresti kasvava merendussektori õhureostust on vaja vähendada. Sellega aitame lahendada pidevaid õhukvaliteediprobleeme, mis rikuvad miljonite eurooplaste tervist. Ettepanek on osa ümberkujunduskavast, millega merendussektorit valmistatakse ette, et see vastaks tuleviku nõuetele."
Euroopa Komisjoni asepresident ja transpordivolinik Siim Kallas lisas: "Rahvusvahelises Mereorganisatsioonis üksmeelselt kokkulepitud normide ülevõtmine Euroopa Liidu õigusesse on samm selle poole, et veetransport oleks jätkusuutlikum. Olen väga rõõmus, et ettepanekus on palju meetmeid nii kohe rakendamiseks kui ka tuleviku jaoks, need aitavad sektoril selle ülesandega toime tulla."
Rahvusvaheline Merendusorganisatsioon otsustas juba 2008. aasta sügisel asuda vääveloksiidide koguheidet vähendama.
Kütuse hinnatõusu täpset suurust on praegu raske öelda, sest hinnad muutuvad pidevalt ning pole veel selget ülevaadet, milline hakkab olema uue kütuseliigi nõudlus, ütles Eesti Laevaomanike Liidu president Toivo Ninnas Äripäeva infolehele Transport ja Logistika. "Samas on suuremahulisem kütusekulude tõus uute nõuete tõttu selgelt tulemas," on ta kindel.
Kauppalehti kirjutas reedel, et otsus tähendab 600 mld eurost hoopi Soome ekspordile. Otsuse vastu protesteerinud Soome esindaja, parlamendisaadik Ville Itälä hoiatas, et muutus tõstab veohindu vähemalt kolmandiku võrra.
Logistikauudised.ee
Autor: ÄP