Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaas: juristi kasutatakse viimases hädas
Kuna õigusteenus on väga kallis, siis kasutavad ettevõtjad seda olukorras, kus muud vahendid ei aita, märkis EVEA president Marina Kaas.
„Advokaadi- või juriidiline teenus on iseenesest väga kallis ning seda tarbitakse tavaliselt viimases hädas või olukorras, kus muud vahendid ei aita. Konfliktide või võlgade puhul üritatakse asju lahendada läbirääkimiste teel," kommenteeris Kaas õigusteenuste kasutamist ettevõtjate hulgas.
Ta lisas, et kui vaadata õigusabi kasutamist paar aastat tagasi, siis võiks arvata, et üritati iga hinna eest kokku hoida ja vältida kallihinnalist teenust, aga samas majandusraksused tekitasid ahelreaktsiooni, kus kõik ettevõtted olid üksteisele võlgu ja raha kätte saamine endal alati ei õnnestunud.
"Võiks arvata, et kui majandusel läheb hästi on ka konflikte ja probleeme vähem, sest et ikkagi õigusbüroode kõige kallimad teenused on tavaliselt seotud kohtuhagidega ja need on pikaajalised kulud ja neid on kindlasti vähem kui kõigil läheb hästi," märkis ta. "Kuid samas nüüd kui majandus tõuseb toimuvad investeeringud ja sõlmitakse ostu-müügilepingud ning tehingutele on juristi vaja."
Kaas nentis, et EVEA pakub oma liikmetele soodustingimustel juriidilist teenust ning seda on läbi aastate regulaarselt tarbitud.
"Ettevõtjana võin öelda, et minu firmades on juriidiliste teenuste tarbimise maht kasvanud, kuna maksedistsipliin alati langeb rasketes majandusoludes. Kliendid hakkasid käituma ebaeetiliselt ehk lepinguid rikutakse ja kohustused jäetakse täitmata. Kui kokkuleppeid ei sünni tuleb õigusabi ja -vahenditega oma õiguseid kaitsta," rääkis Kaas oma kogemusest.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.