Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kilk: õigusabi tarbimine on rutiine tegevus
Ettevõtja Rein Kilk leiab, et kriis pole õigusteenuste tarbimist muutnud, kuna juristide abi kasutatakse ettevõtluses rutiinselt.
"Ettevõtjate poolt on õigusabi kasutamine rutiine tegevus. Ükskõik, kas sa teed ettevõtet või lepinguid, ikka kasutatakse õigusabi," kommenteeris Kilk. Tema sõnul on muutused õigusteenuste tarbimises seotud spetsiifikaga. "Kui olid head ajad siis pankrotihaldurid kurtsid, et nende elu on halb ning nemad nutsid „häid“ aegu taga."
"Kohtuskäimine on ettevõtjale kulukas ja eks see ole lõpptulemusena mõistlik, kui minnakse kiiremini kompromissile. Dünaamikat teavad juristid, kui palju on selliseid vaidlusi, kus sihilikult kohtus aega venitatakse ja kus on sisuline vaidlus taga," rääkis ettevõtja. Kilk tõdes, et tal endal on ka üks vaidlus käsil, kus lihtsalt venitatakse kummi, et mitte raha maksta.
"Arvan, et venitamise taktikat on vähemaks jäänud, kuna see maksab. Kui majandus kokku tõmbus, siis summad, mille üle vaieldakse polnud ka enam nii fantastiliselt suured nagu nad olid kolm-neli aastat tagasi.“
Õigusteenusteturul eelmisel aastal toimunust rääkides on advokaadibüroode omanike jutt vastuoluline, kirjutas reedene Äripäev. Käibes kaotanud büroode esindajad nimetavad üheks peamiseks põhjuseks eestlaste senisest hoolikamat rahalugemist ning soovi pikaajalisi vaidlusi vältida. Käivet kasvatanud bürood aga vastupidi, toovad käibekasvu põhjuseks vaidluste sagenemise.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.