Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äri ajamine Hiinas pakub ettevõtjatele ohtralt võimalusi
Kui Hiinast väljaspool väidetakse dogmaatiliselt, et hiinlastega äritegemine on keeruline ja erinev senikogetust, siis üks aastaid Hiinas elanud USA ärikonsultant võttis need erinevused tabavalt kokku: "95% on tegelikult sama, aga just see 5% erinevust on see, millest räägitakse." Erinevuste mõistmiseks peab Hiinas kohal olema ja suhtlema. Ehkki networking'u osatähtsust ärisidemete ülesehitamisel ei saa ülehinnata, nõuab tekkivate kontaktide seast sobivate väljasõelumine asjatundlikkust - tõsiseltvõetavad on just need üritused, millele kutseid ei saadeta.
Hiinaski kehtib eksportöörile aabitsatõde - enne turule sisenemist tuleb välja selgitada, kas pakutav toode on hinnalt ja kvaliteedilt konkurentsivõimeline. Tuleb leida nišš, mida arendada. Põhjamaadele on võtmesektoriteks kujunenud tehnoloogia, teadusmahukad teenused ja disain. Eesti ettevõtjatele võiks võimalusi pakkuda turism ja toiduainete müük ning logistikateenused.
Eesti ettevõtjal eduvõimalused. Kahtlemata on praegu Eesti turismifirmadel õige aeg ostujõuliste Hiina turistide Eestisse ja siitkaudu Euroopasse viimine. Schengeni lepingu osalisriikide konsulaatides Shanghais on viisataotlejate arv kasvanud ligi kolmveerandi võrra. Asjatundjate sõnul kasvab hiinlaste osakaal turismiturul ainuüksi sel kümnendil umbes 14-17% aastas.
Eksportööride võimalusi silmas pidades oleks perspektiivne Hiinas ka Eesti toidukaupa turustada, sest ostujõulised hiinlased võtavad üha rohkem üle Euroopa toitumusharjumusi. Eesti toidutootjatest võiks edu ennustada magusa-, piima- ja miks mitte ka alkoholitootjaile. Toiduainete kõrval oleks ruumi ka puittoodete valmistajaile. Hiinas on eriti hinnatud toor- ja lõppviimistluseta saematerjal. Teadaolevalt on üksikud Eesti ettevõtted hakanud ka edu saavutama.
Hiina vaatab hoolsalt ringi ka investeerimisvõimalusi otsides. Siin on võimalik edu saavutada logistikutel, kes Eesti ettevõtjatest Hiinaga ka kõige tihedamalt suhtlevad.
Hiinasse ekspordist huvitatud ettevõtja peab arvestama keskmisest suuremate turunduskuludega. Väidetavalt võib eduni viia alles järjekindel vähemalt paariaastane pidev tegevus. Kindlasti peab arvestama ka petuskeemidega, millest ka Eesti meedias on viimasel ajal juttu olnud.