Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
McDonald's plaanib Hiinas hüppelist kasvu
Maailma suurim restoranikett McDonald's peaks Hiinas avama iga päev ühe restorani, kui soovib konkureerida seni Aasia turul liidripositsiooni omanud Yum! Brandsiga.
"Me peaksime järgneva kolme-nelja aasta jooksul iga päev uue restorani avama," ütles McDonald'si esindaja Peter Rodwell. "Praegu avame restorane ülepäeviti."
2010. aasta detsembri seisuga oli Yum-il Hiinas 3 200 KFC (Kentucky Fried Chicken) restorani ja 500 Pizza Hut-i, võrreldes McDonald'si 1 100 söögikohaga. Euromonitor Internationali andmetel tõusid eelmisel aastal kiirtoidukettide müüginumbrid Hiinas 12% 9,3 miljardi dollarini. Yumi turuosa oli 40% ja McDonald'sil 16%.
Rodwelli sõnul plaanib McDonald's aastaks 2013 suurendada oma restoranide arvu Hiinas seniselt 1 300-lt 2000-ni. Kui firma kodulehe andmetel põhineb üle 75% McDonald'si toidukohtadest frantsiisilepingul, siis Hiinas on selliseid vaid kuus.
See oleks väga tõhus moodus, kuidas McDonald's Hiinas kasvada saaks, kommenteeris võimalust Hiina turu-uuringutega tegelev analüütik Ben Cavender.
Peter Rodwell usub, et frantsiisil põhinevaid restorane võiks kuue aasta pärast Hiinas olla 20% kõigist McDonald'si esindustest. Näiteks Lähis-Idas on sel moel avatud enamus McDonald'si 800 restoranist.
"McDonald's võib iga-aastaselt luua Hiinas 10 000 uut töökohta, kuna iga restoran vajab umbes 60 töötajat," ütles Liam Jeroy, ettevõtte esindaja HongKongis.
McDonald'si aktsia hind on tõusnud sel aastal New Yorgi börsil ligi 13%, esinedes tunduvalt paremini kui S&P 500 oma 3,4-protsendise kasvuga. Kell 11:44 idaranniku aja järgi kauples McDonald'si aktsia tasemel 86,52 dollarit, olles täna langenud 0,30%.
Autor: Maarja-Liis Mitri